Podle magistrátu byly opakované problémy s přeplňováním nádob a nepořádek. Taky nedostupnost náhradních dílů potřebných pro jejich servis.

„V posledních měsících firma nebyla schopna zajistit opravy kvůli nedostupnosti dílů, které způsobil celosvětový nedostatek elektronických čipů,“ vysvětlil Petr Swaczyna z oddělení odpadového hospodářství magistrátu.

Podél frekventované silnice mezi Olomoucí a Ústínem chybí cyklostezka. Na snímku úsek vedoucí z Ústína, který končí před Topolany, říjen 2021
Cyklostezka do Topolan? Po letech se rýsuje termín, čekání bude ale ještě dlouhé

Nádoby na odpad nechalo město v červnu 2019 nainstalovat na místa, kde se často objevovaly problémy právě s nedostatečnou kapacitou běžných košů. Koše typu SmartBe město zkoušelo celkem ve třech lokalitách. V rámci testovacího režimu bylo možné jeden speciální koš využívat na třídě Svobody a další dva u hlavního vlakového nádraží.

Testovací provoz měl mimo jiné prověřit četnost vývozu speciálního typu nádob oproti těm standardním. Zařízení disponovalo moderními technologiemi, jako je vlastní lis pro redukci objemu odpadu a jejich zaplněnost mělo být možné sledovat na dálku.

„Dvě odstraněné nádoby v přednádraží nyní pracovníci technických služeb nahradí stejným typem košů, které jsou běžné v celém prostoru vlakového nádraží. A také na třídě Svobody se v blízké době objeví koš v identickém designu, jako jsou ty ostatní v ulici,“ sdělil Swaczyna.

Workoutové hřiště. Ilustrační foto
V Olomouci se promění několik hřišť, doplní je i workoutové prvky