Do vylepšení přes kilometr dlouhého úseku ve Chválkovické ulici se dělníci pustí v září. 

Kdy přesně začnou a jak dlouho jim oprava rozbité a zvlněné silnice bude trvat, není zatím jasné. 

Předpokládá se ale, že hotovo by mělo být v listopadu.

Stále také není rozhodnuto, zda cestu uzavřou úplně či jen částečně a kudy budou motoristé místo objíždět.

Se stavem povrchu vozovky Chválkovické ulice, po které denně projedou tisíce automobilů, má nyní problém nejeden řidič.

„Je celá zvlněná. Když najedete na vydutou část hupu, tak vás to pěkně rozhodí nebo vás koleje naopak drží a špatně se pak manévruje. Drží se v nich voda, gumy nepřiléhají a hrozí nedobrždění nebo smyk," podělil se o názor profesionální řidič Petr, který jezdí po frekventované komunikaci několikrát denně.

Stěžoval si i další řidič.

„Je to velký průšvih. Teprve nedávno tady dělali ty úpravy, a už teď je cesta pořádně rozbitá. Když vyjíždíte od kraje, máte co dělat, abyste přes ty hrboly přejeli," poznamenal Marek Šustr, který do místní restaurace jezdí na obědy.

Nedávné úpravy stály pět milionů

Silnice I/46 patří Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Kvůli velké dopravní zátěži na ní od Pavlovické ulice po odbočku ve směru na Svatý Kopeček udělalo město Olomouc před dvěma lety úpravy za pět milionů korun.

Provoz na výpadovce na Šternberk tak od roku 2011 usměrňují středové ostrůvky ve třech křižovatkách, vodorovné dopravní značení a vylepšená světelná signalizace.

Ostrůvek na křížení Chválkovické a odbočky na Sv. Kopeček

Ostrůvek na křížení Chválkovické a odbočky na Sv. Kopeček. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Další miliony spolkne chystaná rekonstrukce. Bude ji ovšem platit vlastník silnice, tedy ŘSD.

„Stav povrchu vozovky v Chválkovické ulici je velmi špatný, jedná se zvláště o plošný rozpad vozovky, výtluky, vyjeté koleje, mozaikové trhliny," popsal potíže a důvody velké rekonstrukce Martin Smolka, ředitel olomoucké správy ŘSD.

Až po odbočku na Šternberk

V současnosti se dokončuje výběrové řízení na zhotovitele.

„Předmětem opravy bude frézování vozovky, sanace mrazových trhlin, pokládka asfaltového betonu a obnova vodorovného dopravního značení. Délka opravovaného úseku je 1,1 km, a to přesně od křižovatky Pavlovická a Sladovní u restaurace Na Pile až po odbočení na Svatý Kopeček," přiblížil ředitel Martin Smolka.

Zatím plyne zákonná lhůta pro případné odvolání zúčastněných firem proti výsledku soutěže. Předpokládá se, že dělníci se do práce na jediné severní výpadovce pustí během září.

„Po podpisu smlouvy a stanovení režimu uzavírky silničního provozu poskytneme detailní informace o časovém průběhu opravy a dopravních omezeních. Časový průběh opravy nelze přesně určit, u staveb obdobného rozsahu odhadujeme čtyři až šest týdnů. Rozhodující je, kdy oprava začne," uvedl dále Smolka.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 9,1 milionu korun.