Ten případ předal pojišťovně. Nehodu vyšetřuje policie. Zatím však řidiče tramvaje, který si dítěte ve dveřích nevšimnul a zastavil na další stanici, neobvinila.

„Dopravní podnik s námi už nejedná. Předal případ pojišťovně, u které je pro tyto případy pojištěn. Vše už je mezi námi a pojišťovnou, jak ona to nakonec posoudí,“ sdělila matka tříletého chlapce.

Rodina tento týden odlétá zpět do Spojených států, kde žije. V Olomouci byla matka s vnoučaty na dovolené u prarodičů.

„Odškodněni jsme zatím s ohledem na probíhající vyšetřování nebyli. S jakými pocity odlétám? Já už nechci nic rozdmýchávat a něco komentovat. Jsem ráda, že odlétám a vracím se domů. Nejdůležitější je, že se chlapečkovi naštěstí nic vážného nestalo,“ uzavřela matka.

Podle ředitele DPMO Vladimíra Menšíka postupoval dopravní podnik v případě nehody standardně.

„Možná čekali nějaké gesto, ale postavili to jednoznačně – definovali částku – a ta se nám zdála velmi nadstandardní a na české poměry neakceptovatelná,“ reagoval ředitel. O částce konkrétněji nehovořil.

Okolnosti nehody vyšetřuje policie. Řidiče, který si dítěte ve dveřích nevšimnul, nezaregistroval ani křičící lidi běžící za tramvají a zvonění cestujících ve voze, i když signalizaci použili nesprávně, zatím neobvinila.

V jaké fázi je vyšetřování? „Svědci již byli vyslechnuti. V současnosti policie čeká na vyjádření Drážní inspekce,“ sdělila policejní mluvčí Marta Vlachová.

Chlapce, který skončil v nemocnici s tržnými ranami a odřeninami, tehdy vyprostili ze dveří cestující, kterým se podařilo dveře násilím otevřít. Šofér dojel až na další stanici.

Po nehodě přijal DPMO několik opatření: prověřil zavírání dveří starších vozů T3, v němž se nehoda stala, rozhodl namontovat záchranné brzdy nad všechny vstupy do těchto tramvají – doposud byla jen u prostředních – a připomněl šoférům předpisy, na které musejí při přepravě cestujících dbát.

DPMO rovněž vybaví všechny vozy jednotně novými tlačítky a novým označením záchranné brzdy a tlačítka pro komunikaci s řidičem. Nové samolepky budou výraznější a dvojjazyčné.

Nehoda, při níž řidič tramvajovou soupravu rozjel, přestože ve dveřích zůstal tříletý chlapec, ukázala, že bezpečnostní systém, který by měl zabránit rozjetí tramvaje s nezavřenými dveřmi, není funkční v případě sevření menšího“předmětu“.

Podle vedení DPMO je to dané zastaralou konstrukcí dveří u těchto typů tramvají. Podle rodičů zraněného chlapečka by však DPMO měl systém zdokonalit, aby se podobná nehoda neopakovala.

„Tramvaje T3 postupně modernizujeme. Záleží na financích. Ty umožní upravit minimálně dva vozy ročně. Obnova vozidel je podmíněna dotacemi z evropských fondů,“ uvedla již dříve mluvčí Magdaléna Kopřivová.