Den otevřených dveří, kdy jízdné lanovkou bylo za poloviční cenu, pořádala firma Bonera, která kromě chaty vlastní také lyžařský areál na Ramzové.

„Jednalo se o investici v řádu desítek milionů korun, šli jsme do toho bez dotací. Rozsáhlé opravy ubytovací části se prováděly při zachování provozu restaurace. Dá se říct, že původní zůstaly pouze obvodové zdi," řekl majitel Jiří Bořuta, který s prvními pracemi začal zhruba před osmi lety.

Od té doby řemeslníci postupně vyměnili střechu, rozvody energií, okna, dveře podlahy i stropy, pokoje mají nové vybavení. Opravu komplikovalo především to, že se dalo pracovat pouze od června do října.

Jiří Bořuta chatu převzal v devadesátých letech minulého století, předtím jí provozoval státní podnik Restaurace a jídelny.

„Za padesát let tehdejšího hospodaření do budovy podnik neinvestoval, podle toho také objekt vypadal," dodal Jiří Bořuta.

V současné době se na chatě může ubytovat pětašedesát návštěvníků ve dvoulůžkových pokojích s koupelnou. Restaurace pojme až 120 zákazníků.

Z konce 19. století

Chata pod vrcholem Šeráku v nadmořské výšce přes 1300 metrů je druhá nejvýše položená turistická stavba v Jeseníkách.

Své jméno dostala na počet kardinála Jiřího Koppa, tehdejšího majitele pozemku.

Původní srubovou stavbu s věžičkou vybudoval s roce 1888 německý spolek, jenže o šest let později vyhořela, tehdy se spekulovalo o úmyslném zapálení. Žhářem měl být šestadvacetiletý stolař Josef Binner z Ramzové, nakonec byl ale odsouzen jen za krádež a nebezpečné zacházení s ohněm.

Každopádně německý spolek své úsilí nevzdal a postavil novou, tentokrát již kamennou budovu. Ta už měla restauraci i hostinské pokoje.

Horská chata se svého rozkvětu dočkala v dobách první republiky, kdy bylo v objektu k dispozici už šestadvacet pokojů i společná noclehárna.

Návštěvnost chaty Jiřího se později prudce zvýšila po vybudování sedačkové lanovky z Ramzové na Čerňavu v roce 1976, o pět let později byla dráha protažena až na vrchol Šeráku.

Od stanice lanovky cesta k chatě měří jen pár stovek metrů.