Nejvytíženější je Rosnička. Tato parní lokomotiva vyjela v sobotu ráno z olomouckého hlavního nádraží do Šternberka a zpět.

Před 11 hodinou dopoledne svezla cestující do Drahanovic a odpoledne ještě zamíří do Hluboček – Mariánského Údolí.

V neděli už před osmou ranní bude nasazena na trasu do Prostějova.


Na trati mezi Olomoucí a Šumperkem mohli v sobotu lidé spatřit takzvaného Panťáka, u nějž se více uchytila přezdívka Žabotlam. Kdo prošvihl jeho ranní jízdu ze Šumperka do Olomouce.

V neděli kromě již zmíněné Rosničky ozdobí koleje v Olomouci a okolí další dva parní krasavci, oba dva zamíří do Řepčína.

Zatímco Matěj do této stanice přifrčí okolo poledne až z Valašského Meziříčí, Kocúr přijede odpoledne z nedalekého hlavního nádraží, kam se posléze vrátí.

V sobotu i v neděli je od 9 do 16 hodin otevřeno železniční muzeum v Táborské ulici. Návštěvníci si mohou prohlédnout historické lokomotivy i vagóny.

Některé vlaky letos slaví kulaté nebo půlkulaté výročí od uvedení do provozu. Oslavenci budou veřejnosti představeni v neděli o půl jedenácté dopoledne.

Nejstarším výročním exponátem je Kocúr, který na trať poprvé vyjel už v roce 1898. Mezi ty nejmladší patří lokomotivy Pilštyk a Sergej z roku 1973.

Jízdenky do historických vlaků stojí od 30 do 80 korun, za vstup do muzea zájemci zaplatí maximálně 50 korun. (ber)