„Plánujeme využít vlakové linky procházející centrem Olomouce pro přepravu cestujících v rámci města. Zatím nebylo stanoveno přesné datum, aktuální to bude asi v příštím roce nebo dvou,“ řekl Svatopluk Ščudlík (ČSSD), náměstek primátora.

„Tato věc je momentálně ve stádiu vyjednávání, naše strana je ale podobné možnosti otevřená,“ uvedl Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah. „Rada města už memorandum s ČD schválila, zatím se čeká na vyjádření ze strany kraje. Pokud nebude mít kraj výhrady vůči tomuto textu, předpokládáme, že na přelomu ledna a února dojde k podpisu smlouvy,“ řekl Ščudlík.

Rozšíření městské dopravy o vlaky se na ceně jízdenek neodrazí. Magistrát se obává, že zdražením jízdného by došlo k odlivu cestujících. „Integrovaná doprava by měla odlehčit autobusy a tramvaje. Zdražení cen za přepravu by ničemu nepomohlo,“ uvedl náměstek primátora.

Ve vlaku cestující jízdenku městské dopravy nekoupí. Systém by byl nastaven opačně, tedy tak, že by ve vlaku současně platily i jízdenky z MHD. Dráhy zatím neřeší ani posílení spojů, protože zatím žádnou takovou žádost nedostaly.

Městský úřad chce v dalších letech vybudovat nové zastávky, které by podpořily cestování vlakem ve městě.

„Vize integrované dopravy je velice zajímavá i proto, že vlaková trasa prochází areálem Mila, kde by byla zřízená jedna ze zastávek, a došlo by tak k zlepšení dostupnosti této lokality. V této souvislosti může vzniknout i zastávka v Řepčíně, která by navazovala na bytovou výstavbu v lokalitě Pražská – Východ,“ uvedl Ščudlík.

Bezbariérový přístup chce město zabezpečit formou nízkopodlažních souprav. „Na jedné trase už taková souprava jezdí a v průběhu realizace projektu plánujeme zakoupení dalších tří,“ dodal náměstek.

„Nevylučujeme, že ve vzdálenějším horizontu bude také možné cestovat na olomoucké jízdenky na celé trase. To by však musel koordinovat krajský úřad. Trasa by se pravděpodobně rozdělila na zóny, ve kterých by pak platily speciální jízdenky,“ řekl Ščudlík.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika