Silnice patří kraji, retardéry a přechody pro chodce sem prý město nedostane.

„Na přechody nesplňuje cesta limity, které jsou dnes nějakých 100 až 150 chodců za hodinu. Retardéry zase nechce kraj kvůli zimní údržbě,“ vysvětlil Filip Štembírek z městského úřadu Velké Bystřice.

Návrh na omezení rychlosti podalo město už loni v listopadu.

„U nádraží probíhá drobné překládání a auta projíždějí právě přes Nádražní I,“ doplnil Filip Štembírek. „Na druhou stranu, chodníky jsou v této ulici v obou směrech,“ zastal se i řidičů.

Místní s novinkou problém nemají, snížení rychlosti berou spíš jako bod k dobru.

„Náklaďáky tudy jezdí rychle, řidiči nehledí vpravo vlevo. V ulici jsou často děti, pro jejich bezpečí je určitě dobře, že se rychlost omezila,“ řekl Marek Režňák, který bydlí přímo na Nádražní I. 

Autobus IDSOK na jihu Prostějovska
Autobusy jezdí po kritice jinak. Čeká se na reakce
Ilustrační foto
Obchvat Červenky zmizel v nedohlednu