Opravy probíhaly od srpna do listopadu loňského roku. „Šest a půl kilometru dlouhý úsek stál téměř 90 milionů korun,“ řekl mluvčí Krajského úřadu v Olomouci Tomáš Kocych. Dodavatelská firma však povrch opravila špatně. Letos v květnu se musela silnice znovu rekonstruovat. „Na novém povrchu byly nerovnosti a ´vlny´, ve kterých stála voda,“ řekl tehdy Petr Dlabal z krajského úřadu.

Řidiči však po nové vozovce jezdili jen pár týdnů. Od železničního podjezdu v Července je teď znovu uzavřená. Podle Jana Vachutky z litovelské radnice však nebylo možné opravit silnici i podjezd ve stejném termínu. „Je to jiná stavba a platí ji jiný investor. Až do listopadu se do Uničova bude jezdit přes Pňovice, Strukov a Želechovice,“ dodal.

Řidičům už kvůli komplikovaným objížďkám dochází trpělivost. „Půlku léta a celý podzim jsme Červenku objížděli. V květnu byla neprůjezdná zas. Teď jislavnostně otevřeli a okamžitě zavřeli. Kvůli tomu, že se úředníci nejsou schopní na uzavírkách dohodnout, mě cesta do práce stojí mnohem víc času i peněz. Mám snad kvůli nim změnit zaměstnavatele?“ rozčiloval se Olomoučan Karel Hrubý, který do Uničova dojíždí.

Na motoristy však v létě čeká další uzavírka. Zatím totiž mohou při cestě z Červenky do Renot využívatmístní nadjezd. „Ten ale bude v létě také mimo provoz. Veškerá doprava bude vedená přes Pňovice,“ sdělil Josef Skřivánek ze Stavební správy Olomouc.

Jaký máte názor na uzavření cesty Vy? Napište nám.

Pište na e-mailovou adresu ivo.opletal@denik.cz nebo pomocí formuláře ZDE (Stačí vyplnit jen pole TEXT a odeslat, ostatní údaje nemusíte vypisovat. Anketa je anonymní.)