„Reflexní tabule vysoko nad zemí upozorňují na nebezpečný úsek mnohých nehod. Varovné nápisy v několika cizích jazycích doplňují tematické symboly a všeříkající kostlivci s kosou,“ popsal značky Miroslav Mazal z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
Problémy s motorkáři se na Červenohorském sedle ve velkém objevují od roku 2017, kdy byla opravena silnice na jeho jižní straně.
„Když je pěkné počasí a teplo, sjíždějí se sem hordy „závodních“ jezdců z okolních zemí (zejména z Polska), aby si zlepšovali časy na této krásné „závodní trati“ formou tréningových jízd nahoru – dolu možná i padesátkrát za den. Je pravdou, že poctivým tréningem se někteří vrcholní jezdci mohou dostat hodně daleko, někdy i za svodidla lemující zatáčky,“ glosoval situaci Pavel Cyrner z Prostějova.
Pokles nehod na polovinu
I přes tragickou druhou polovinu září, kdy se během jednoho víkendu v kritickém úseku staly dvě nehody, z toho jedna smrtelná, klesl v letošním roce oproti loňsku počet nehod na šumperské straně Červenohorského sedla na polovinu.
Bezpečnost na osmikilometrovém úseku silnice z Koutů nad Desnou na Červenohorské sedlo opakovaně řešili zástupci policie, Ředitelství silnic a dálnic a krajského odboru dopravy.
„Podařilo se prosadit použití zmíněných tabulí podpořených dopravními knoflíky u středové dělicí čáry. Vodorovné značení uprostřed komunikace se bude aplikovat na další úseky silnice I/44. Rozšíření preventivních opatření se uskuteční zjara příštího roku,“ sdělil Miroslav Mazal.
Dopravní experti naopak odmítli instalaci nízkých mobilních středových svodidel před a za zatáčky.