Výpravní budovu, která slouží cestujícím na 150 let, nahradí menší vlakové nádraží moderního střihu. Náklady na rekonstrukci dosáhnou 29 milionů korun a hotovo by mělo být do konce příštího roku.

Proměna budovy, která je ze tří čtvrtin nevyužitá, bude zásadní.

„Rekonstrukci jsme zahájili demolicí na jižním křídle výpravní budovy,“ popisovala mluvčí SŽDC Nela Friebová.

„Odbourána bude i severní část a 2. nadzemní podlaží. Opraven bude přístřešek a dlažby. Součástí rekonstrukce nádraží je vestavba vestavba WC a úprava prostoru pro veřejnost. Budova se kompletně zateplí, zajistí se výměna oken a dveří, nový orientační systém pro cestující a rekonstrukcí projde i prostor pro zaměstnance,“ shrnula.

Modernizace nádraží ve Šternberku, kde se části obyvatel nelíbilo, že město přijde o historickou budovu, se plánovala dlouho.

„Projektanti hledali optimální řešení stavebních úprav tak, aby si nádraží zachovalo svůj původní ráz a zároveň odpovídalo současným potřebám železniční dopravy. Z tohoto pohledu je nutné odbourání patra i bočních částí objektu,“ reagovala již dříve na kritiku mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Na trase mezi Olomoucí a Uničovem se bude bourat a stavět i v dalších železničních stanicích. Největší investicí je však samotná elektrizace tratě, která byla před třemi týdny zahájena v Uničově na tříkilometrovém úseku směrem na Šternberk. Jedná se o zásadní investici a vůbec první regionální trať v České republice, kde SŽDC zavede až 160 kilometrovou rychlost. Stát to bude 3,9 miliardy korun.