„Konečně. Musím říct, že přesně něco takového jsem očekával. Minulý týden jsem jel poprvé RegioJetem. Nijak zvlášť mě nenadchnul, nejel v čase, který bych potřeboval, ale nikam jsem nespěchal, tak jsme ho vyzkoušel. Služby fajn, dochvilnost taky, výbava vlaku normální, cenově ale mnohem lepší. Za cestu z Prahy do Olomouce jsem zaplatil 220 korun,“ řekl Filip Staviarčak z Olomouce.

V pondělí jej při nákupu jízdenky do hlavního města, kam jezdí několikrát v měsíci, mile překvapila pracovnice na přepážce ČD.

„Namísto tří set po mě chtěla jen dvě stě dvacet korun. Říkala, že dráhy mají speciální akci. Jen jsem se usmíval pod fousy. Bylo mi jasné, oč jde. Vše podtrhl personál, který mi ve vlaku donesl kafe. Sláva konkurenci,“ dopověděl.

Právě od začátku týdne přichází největší tuzemský dopravce na železnici s akční nabídkou, která se týká slevy jízdného na frekventovaných tratích, ale i nákupů přes elektronický obchod ČD.

Podle slov mluvčího ČD Radka Joklíka je nabídka připravená v rámci zlepšování služeb a zvýšení konkurenceschop­nosti.

„Oblíbený koncept slev pod názvem ČD Promo dopravce využívá po celé republice s cílem marketingově podpořit vybrané dálkové i regionální spoje. Proto od začátku týdne nabízíme cenově výhodné jízdné na trasách Praha – Brno, Praha – Zlín a Praha – Ostrava,“ uvedl Joklík s tím, že výhodné jízdenky si lze koupit i v předprodeji, se zákaznickou kartou a jde je uplatnit i při nároku na slevu danou zákonem pro děti, důchodce a držitele ZTP.

„Ještě zajímavější nabídku potom cestující najdou na eShopu Českých drah. Od pondělka si totiž mohou koupit oblíbené elektronické jízdenky SporoTiket za ještě výhodnější ceny. Podmínky nákupu SporoTiketů zůstávají stejné, výhodnější ceny mají zákazníci s In-kartou ČD a ti, kteří nakupují předem,“ sdělil Joklík.

RegioJet: Je to zneužití monopolu

Podle RegioJetu však národní dopravce nejde správným směrem.

„Namísto toho, aby České dráhy představily zásadní zlepšení služeb pro cestující, přišly s úpravou cen, která nepřináší oproti RegioJetu žádnou výhodu. RegioJet má plné vlaky spokojených zákazníků. Obsazenost se za první dny provozu pohybuje mezi 80 až 90 % a tito zákazníci nemají nejmenší důvod, proč by si měli pohoršit z hlediska poskytovaných služeb,“ uvedl Aleš Ondrůj, mluvčí společnosti RegioJet.

Zároveň dodal, že se ze strany ČD jedná o zneužití monopolního postavení a skutečnosti, že ČD dostávají dotace na provozování svých vlaků.

„RegioJet v této souvislosti hodlá rychle podniknout příslušné kroky a nepřipustit nefér podnikatelské praktiky a zneužívání dotací od daňových poplatníků,“ doplnil a připomněl, že žluté vlaky jezdí bez státních dotací.