Podle zjištění Olomouckého deníku věnoval DPMO pozornost problému v aktuálním vydání svého zpravodaje, který je určen jen pro interní potřeby.

Ve vydání na leden a únor byl otištěn článek publikovaný v Olomouckém deníku koncem minulého roku, ve kterém si čtenář stěžoval na nekompromisní manévry autobusů. V článku podotkl, že se s podobným chováním setkal pouze u vozidel dopravního podniku.

Podobné zkušenosti mají však i jiní řidiči osobních aut. „Stává se velmi často, že se vám začne ze zastávky cpát do hlavního pruhu autobus, když už procházíte vedle něj. V takovém případě není jiné východisko, než vjet na tramvajové koleje nebo do protisměru, aby jste se vyhnuli kolizi. I když dodržujete rychlost v obci, nemůžete zabrzdit na jednom nebo dvou metrech,“ řekl profesionální řidič jedné z olomouckých taxislužeb.

„Na druhé straně jsou ale i takoví řidiči autobusů, které když pustíte, tak vám zablikají výstražnými světly a poděkují. Takže se nedá říct, že jsou všichni stejní,“ dodal dotazovaný taxikář.

Kritickým situacím se nevyhnou ani běžní řidiči, pro které není jízda povoláním. Jeden z nich, Adam Neubauer, Deníku řekl: „Potkal jsem se už s tím, že řidič autobusu nevyhodil směrovku, když vyjížděl ze zastávky. Na podobné situace si mi stěžovali i známí a rodiče, kteří jezdí ještě častěji než já.“

Podle zákona, který upravuje přednost v jízdě v blízkosti zastávek MHD, by běžní řidiči měli autobusům umožnit výjezd, jak potvrdil i náměstek DPMO a.s. Otakar Bačák.

„Zákon ale také jasně říká, že ani řidič autobusu nesmí ohrozit vozidla jedoucí stejným směrem,“ dodal Bačák. Podle svých tiskových mluvčí městská ani státní policie doposud v Olomouci nepřijala oficiální stížnost na nepřiměřené manévry řidičů dopravního podniku.

Externí odkazy:

Stránky DPMO na kterých najdete i elektronickou knihu přání a stížností.

Anketa: Jaké jsou vaše zkušenosti s řidiči olomouckých autobusů?

Svůj hlas můžete přidat v anketě v pravém sloupci na této stránce.

Máte k tématu co říct? Podělte se o váše zkušenosti a názor v diskuzi pod článkem.

Matej Slávik