Změna na postu olomouckého ředitele ŘSD je jednou z šesti výměn v krajských ředitelstvích, které ve čtvrtek oznámil ministr dopravy Vít Bárta.

Ministr kritizoval předchozí fungování ŘSD v regionech, kdy se podle něj stavělo příliš draze a nekvalitně, což prý bylo vidět hlavně na příkladu Ústeckého kraje.

Při výběru vhodných lidí na post ředitelů krajských správ podle ministerstva hrála roli především bezúhonnost kandidátů.

„Na trhu jsou lidé, kteří mají větší znalosti v oblasti výstavby liniových staveb,“ řekl Bárta.

Tento handicap však mohou noví ředitelé podle něj kompenzovat vhodným výběrem spolupracovníků.

„Hlavním cílem personálních změn je zpřetrhání vazeb se stavebními firmami a často i s regionálními politickými strukturami. Je nepřípustné, aby manažer regionální pobočky ŘSD používal vozidlo stavební firmy k soukromým účelům,“ připomněl ministr dopravy Vít Bárta případ z chomutovské správy.

„Naopak je potřeba začít stavební firmy a kvalitu jejich práce více kontrolovat. Odcházejí osoby, které jsou ve funkcích často mnoho let. Takovým lidem nemohu věřit, nemohu od nich očekávat požadované úspory a efektivitu a nemohu po nich chtít naplňování cílů dopravní Superstrategie,“ shrnul důvody personálních změn ministr dopravy Vít Bárta.

Generální ředitel Jiří Švorc vyhlásil na počátku prosince 2010 výběrová řízení na posty ředitelů všech regionálních zastoupení.

Hodnotící komise složená ze zástupců ŘSD, ministerstva dopravy a personalistů kandidáty v březnu vybrala a vedení ŘSD spolu s ministerstvem dopravy ve čtvrtek nové ředitele oficiálně jmenovala do funkcí a představuje veřejnosti.

„ŘSD chce nastavit chod celé organizace v souladu s nízkým rozpočtem na následující léta, s úspornými opatřeními, s tlakem na vyšší kvalitu a efektivitu výstavby a vyšší produktivitu práce,“ uzavřela Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD.

(wja, ČTK)