Podle investora začnou práce velmi brzy. V pondělí získal chybějící povolení.

Vlastníkem pozemků v Dukelské ulici je společnost ČSAD Ostrava. Ta původně přislíbila, že zchátralý areál zrekonstruuje už předloni.

Společnost Ostra Group, pod kterou spadá ČSAD Ostrava vlastnící areály pro poskytování služeb spojených s osobní a nákladní dopravou, slavnostně zahájila proměnu ostudy Litovle vloni 14. září. Současně ovšem dodala, že teprve očekává vydání stavebního povolení.

„Právě včera bylo vydáno stavební povolení, které by mělo do konce měsíce nabýt právní moci, pokud se někdo z účastníků řízení neodvolá,“ potvrdil v úterý mluvčí společnosti Jiří Kašpárek.

Společnost má připravené finance i vysoutěženého zhotovitele. V příštím týdnu plánuje podepsat smlouvu s dodavatelem stavebních prací.

„S pracemi bychom měli začít hned začátkem srpna,“ uvedl Kašpárek.

Problémy s kanalizací vyřešeny

Komplikace vloni nastaly u povolování dešťové a odpadní kanalizace v areálu, kdy VHS Čerlinka k předloženému řešení nedala souhlas.

Plocha včetně toalet měla být napojena na kanalizaci u krajské komunikace, která ovšem nemá parametry veřejné kanalizace a je pouze dešťovou přípojkou.

Kanalizace s řádným profilem, kam podle VHS musí být autobusové nádraží napojeno, je až za silnicí - naproti nádraží. Nedostatek se podařilo odstranit a VHS Čerlinka v prosinci kývla.

Nová budova a infosystém

Původní autobusové nádraží v Litovli bylo vybudováno v 60. letech. Projekt rekonstrukce počítá s výstavbou nové výpravní budovy.

„Cestující zde najdou čekárnu, sociální zázemí a nově také informační kancelář, která na původním autobusovém nádraží nebyla,“ přiblížil Jiří Kašpárek.

Čekárna bude klimatizovaná a pokryta wifi signálem. Ve zbytku budovy bude zázemí pro řidiče.

Nástupní stanoviště budou opatřena přístřešky a označníky zastávek, k dispozici bude i moderní informační systém, včetně zabezpečení.

„Při stavbě bude použit modulární systém Cubespace, to umožní stavbu zrychlit a realizovat prakticky v jakémkoli ročním období,“ nastínil mluvčí.

Celkové náklady na výstavbu moderního terminálu přesáhnou 30 milionů korun.