Vlastníkem pozemků v Dukelské ulici je společnost ČSAD Ostrava. Ta původně přislíbila, že zchátralý areál zrekonstruuje už předloni.
Nyní ujistila, že by se mělo začít brzy. Má finance i hotové výběrové řízení na zhotovitele. Co však stále chybí, je stavební povolení.
„Mrzí nás to. Oddalování opravy se obrací i proti nám,“ reagoval starosta Litovle Viktor Kohout. „Tlačili jsme na ČSAD, jednali s nimi opakovaně,“ doplnil.

Náhradní zastávky v Příčné
Jako stanoviště pro autobusy slouží v Litovli parkoviště v Příčné ulici, kam autobusy zajíždějí přes centrum.
„Ideální to není. Máme ale od ČSAD slíbeno, že je to již na dobré cestě,“ sdělil starosta.
Zahájeno v září, ale bez "stavebka"
Společnost Ostra Group, pod kterou spadá ČSAD Ostrava vlastnící areály pro poskytování služeb spojených s osobní a nákladní dopravou, slavnostně zahájila proměnu ostudy v Litovli 14. září. Zároveň však dodala, že teprve očekává vydání stavebního povolení. To doposud nemá.
„Ano, nabrali jsme bohužel další, neplánované zpoždění. Dodavatel projektu stále vyřizuje stavební povolení a během řízení dochází u jednotlivých částí povolení ke zpoždění proti plánu, nyní například dešťová a odpadní kanalizace…,“ sdělil tento týden Olomouckému deníku mluvčí společnosti Jiří Kašpárek.

Podle mluvčího dělá firma maximum, aby získala potřebné povolení co nejdříve.
„Máme však již k dispozici nabídky od tří realizačních firem. Ty se po vydání stavebního povolení pouze zaktualizují. Výběrové řízení na zhotovitele tedy máme hotové a po vydání stavebního povolení budeme moct začít prakticky okamžitě,“ ujistil Jiří Kašpárek.
Problém s napojením na kanalizaci
Problém byl podle Olomouckého deníku v projektu, přesněji napojení na kanalizaci. VHS Čerlinka k předloženému řešení nedala souhlas. Plocha se zázemím, tedy včetně toalet, měla být napojena na kanalizaci u krajské komunikace, která ovšem nemá parametry veřejné kanalizace a je pouze dešťovou přípojkou.
Kanalizace s řádným profilem, kam podle VHS musí být autobusové nádraží napojeno, je za silnicí - naproti nádraží. Nedostatek se podařilo odstranit a VHS Čerlinka v prosinci souhlasila.

Nová budova s čekárnou a toaletami
Původní autobusové nádraží v Litovli bylo vybudováno v 60. letech. Projekt rekonstrukce počítá s výstavbou nové výpravní budovy.
„Cestující zde najdou čekárnu, sociální zázemí a nově také informační kancelář, která na původním autobusovém nádraží nebyla,“ přiblížil mluvčí společnosti Jiří Kašpárek.
Čekárna bude klimatizovaná a pokryta wifi signálem. Ve zbytku budovy bude zázemí pro řidiče.
Nástupní stanoviště budou opatřena přístřešky a označníky zastávek, k dispozici bude i moderní informační systém, včetně zabezpečení.

„Při stavbě bude použit modulární systém Cubespace, to umožní stavbu zrychlit a realizovat prakticky v jakémkoli ročním období,“ nastínil mluvčí.
Celkové náklady na výstavbu moderního terminálu podle investora přesáhnou 30 milionů korun. V září společnosti ujistila, že financování má zajištěné.