Pokud pasažéři chtějí, aby se záležitost důkladně prošetřila, musí podat písemný podnět vedení společnosti a krajskému odboru dopravy.

„Ten autobus měl odjíždět pět minut po půl čtvrté. Chtěla jsem se jím dostat domů. Čekala jsem na něj od čtvrt na čtyři do čtvrt na pět, ale vůbec neobjevil,“ uvedla rozezlená Petra Amakorová z Olšan u Prostějova.

Protože z tržnice měl další spoj jet až za dvě hodiny, rozhodla se po dlouhé hodině odjet raději tramvají na Novou ulici. Odtud totiž odjížděl jiný spoj, kterým se mohla dostat domů. „Spolu se mnou vyrazila na Novou ulici asi desítka naštvaných lidí,“ popsala situaci.

Řidičem, který Petru Amakorovou od fakultní nemocnice odvážel, byl Luděk Dadák ze společnosti VOJTILA TRANS. „Lidi, které jsem na zastávce u nemocnice nabíral, se mě ptali, proč autobus Veolie o půl čtvrté nejel. Nedokázal jsem jim odpovědět, jezdím pro jinou firmu,“ krčil rameny řidič.

Pro vedoucího olomouckého provozu společnosti Veolia Transport Miloše Labudy byla výše zmíněná událost překvapující. Okamžitě ji prověřil. Neshledal však nic, co by tvrzení poškozených pasažérů prokazovalo.

„Mluvil jsem s řidičem toho pondělního spoje a ten mi tvrdil, že na zastávce byl. Prověřili jsme i tachograf a také na něm bylo vše v pořádku,“ uvedl. Podotkl, že ještě zkontroluje jízdenky.

„Ty na tržnici prodány byly,“ prohlásil. S neskrývanými pochybnostmi o svědectví cestujících pak dodal, že pokud má někdo konkrétní stížnost, ať ji sepíše a pošle na adresu společnosti.

Co si o celé události myslí úředníci krajského odboru dopravy? „Je to nemilá věc. Když budeme mít od poškozených lidí podnět, pak záležitost prošetříme,“ slíbil Tomáš Kocych, tajemník olomouckého krajského úřadu. Jak s autobusovými dopravci, tak s Českými drahami má kraj sepsané smlouvy, v nichž se za podobné nedodržení závazků udělují sankce.

„Mohou činit desetitisíce, ale i statisíce korun,“ doplnil tajemníkova slova Jaroslav Tomík, šéf oddělení veřejné dopravy krajského úřadu.

Podle jeho slov si na to, že řidič na zastávku nepřijel, stěžovali cestující v minulosti pouze jednou. „Tehdy se to řešilo pouhým napomenutím dopravce. Ze smluv totiž v té době žádná sankce nevyplývala,“ konstatoval.