Zdravotní pojišťovna Média uznala pochybení v případě náboru klientů na Olomoucku. Toho se dopustila společnost, s níž pojišťovna podepsala smlouvu na to, že ji bude lidem v regionu nabízet, a se kterou se už rozloučila.

Na neseriózní kampaň postavenou na klamavých argumentech poukazovali obyvatelé Velkého Týnce a Grygova. Někteří z těch, kteří pojišťovnu změnili, nyní jednají o návratu k původní zdravotní pojišťovně, což je ovšem možné pouze do konce každého čtvrtletí.

„Došlo k porušení etického kodexu ze strany společnosti, která s námi měla na nábor klientů smlouvu. Ihned jsme s ní ukončili spolupráci,“ uvedl mluvčí Zdravotní pojišťovny Média Jaroslav Svozil.

Někteří obyvatelé Grygova a Velkého Týnce, zejména ti starší, líčili, že je zástupci firmy přesvědčovali i tím, jak je na tom jejich pojišťovna, VZP, špatně.

„Podepsal jsem, byl to zkrat. Hned jsem jel na VZP a jsem moc rád, že se to vyřeší. Příští týden mi prý pošlou novou průkazku. Nevím, ke komu bych chodil, zda mí lékaři budou mít s novou pojišťovnou smlouvu,“ uvedl například Antonín Pleva.

Případů oklamaných přibývá

Podle grygovské praktické lékařky je podobně rozčarovaných lidí v obcích více. Sama začala shromažďovat podepsané smlouvy těch, kteří si změnu rozmysleli, s tím, že svým pacientům zprostředkuje kontakt s pojišťovnou.

Podle regionálního mluvčího VZP Jiřího Vévody však podobných případů v posledních týdnech stále přibývá. Klienti podle něj přicházejí na pobočky VZP se žádostí o zpětnou registraci s tím, že se pro změnu pojišťovny rozhodli na základě nepřesných informací.

„Oběťmi nejrůznějších praktik jsou jak starší občané, tak i celé rodiny. Snažíme se jim pomoci,“ poznamenal Vévoda.

Obětí dealerů i klienti Metal-Aliance

Stejně tak si na nátlak „dealerů“ stěžují i klienti Zdravotní pojišťovny Metal-Aliance.

„Není den, aby se pracovníci call centra či přepážkové pracovnice nesetkali s upozorněním ze strany klientů na nekalé jednání mnohých dealerů,“ reagovala mluvčí pojišťovny Zuzana Brávníková a popisovala křiklavé příklady, kdy se pojištěnci cítili podvedeni a usilují o návrat k původní zdravotní pojišťovně.

Návrat k původní pojišťovně až za rok

Podle Vévody je však cesta zpátky možná pouze tehdy, podá-li pojištěnec žádost o přeregistraci do konce čtvrtletí, kdy ještě změna nebyla zaúřadována, což se děje čtyřikrát do roka, vždy první kalendářní den ve čtvrtletí.

Pokud již změna pojišťovny proběhla, je náprava nemožná a k původní pojišťovně lze přejít až po uplynutí kalendářního roku.

„Ve většině případů, kdy nás klienti požádali o zpětnou registraci, jsme mohli pomoci, protože reagovali včas a termín jsme stihli. Jsou ale tací, kdy již situaci nebylo možné vyřešit a změna bude provedena po roce,“ uvedl mluvčí Vévoda.

Média volí novou strategii

Zdravotní pojišťovna Média podle jejího mluvčího Svozila v současnosti pracuje na nové strategii získávání klientů.

„A to tak, abychom dosáhli efektivity za dodržení požadované kvality,“ uvedl mluvčí.

Pojišťovna má v každém krajském městě klientské centrum, na které se lidé mohou obrátit.

Zdravotní pojišťovna Média začala působit na tuzemském trhu na jaře letošního roku. Podle informací sdělovacích prostředků za ní stojí podnikatel Ivan Zach.

Její nabídka je lákavá – preventivní program je velmi bohatý a zacílený na celou rodinu: roční příspěvek na prevenci až 4900 korun a dětem až 9200 korun. O smlouvu s pojišťovnou projevilo v Olomouckém kraji zájem 530 nestátních zdravotnických zařízení, celkem 920 odborností.