Nic by nemělo bránit tomu, aby tramvaje vyjely na koleje v prosinci, podle plánu. Jestli to bude už počátkem měsíce nebo v průběhu prosince, opět může ovlivnit další vývoj epidemie koronaviru.

V ulici 8. května nyní stavební firma provádí betonování pevné jízdní dráhy a kolejí. „Také pokládá obrubníky a dlažby v úseku od Galerie Moritz k náměstí Hrdinů,“ popisovala mluvčí olomouckého magistrátu Jana Doleželová.

Práce na staveništi pokračují ve vysokém tempu a firma dohnala původní třítýdenní skluz, zaviněný nouzovým stavem v začátcích pandemie.

„Zatím platí termín dokončení prosinec 2020. Jestli to bude začátkem nebo v průběhu prosince, ještě asi ukáže i další vývoj situace kolem covidu,“ sdělila mluvčí.

Ulice 8. května prochází celkovou rekonstrukcí inženýrských sítí, komunikace a dvoukolejné tramvajové trati v délce kolem tří stovek metrů. Aby stavba měla životnost dalších nejméně padesát let, pojalo ji město komplexně. Zahrnuje opravu kanalizační stoky vložkováním, nové přípojky vody a nové vodovody, přeložku kabelů, opravu veřejného osvětlení, spodní a vrchní stavbu tramvajové trati s novou pokládkou žulové dlažby a úpravu trolejového vedení.

Na povrchu komunikace bude podle radnice použit materiál vhodný do historického jádra. Vrátí se sem původní žulové obruby. Nevhodnou zámkovou dlažbu z chodníků nahradí řezaná dlažba 40 krát 40 centimetrů, schválená památkáři.

Provoz tramvají bude díky použití speciální technologie uložení tišší a s výrazně menšími otřesy. Na podkladním betonu jsou položeny antivibrační rohože, teprve poté následuje další beton. Samotné kolejnice jsou navíc opatřeny tzv. bokovnicemi a patními návleky, které rovněž tlumí veškeré vibrace.

Práce měly původně začít 16. března. Přišel však nouzový stav a komplikace s dostatkem pracovních sil. Rekonstrukce tak začala o tři týdny později. Aby dodavatel dohnal skluz, zhustil práce, což sice dočasně zhoršilo komfort uživatelů frekventované ulice, ale prodloužení termínu až do jara by moc úlevy nepřineslo.