Přesvědčil ji také o tom, že jí někdo „naboural“ na účet a postupně ji společně s falešným policistou připravili o 400 tisíc korun.

Podvodník ženu kontaktoval ve středu dopoledne a když se dozvěděl, že o úvěr nežádala, tvrdil jí, že se jí někdo „naboural“ na účet. Vysvětlil jí, že situaci lze zachránit tím, že si ihned zřídí úvěr v co nejvyšší možné hodnotě.

„Důvodem mělo být umělé snížení bonity za účelem znemožnění získání úvěru na jejím účtu jiné osobě. Žena navštívila banku, půjčila si téměř šest set tisíc korun a rovnou je vybrala v hotovosti. Podle instrukcí volajícího se přesunula k bitcoinmatu a postupně vkládala peníze. Takto měla podle jeho slov vrátit vypůjčené peníze zpět bance. V momentě, kdy do automatu vložila bezmála čtyři sta tisíc korun, jí celá situace přišla podezřelá, a proto další vklady ukončila,“ informovala policejní mluvčí Petra Vaňharová.

Petr Mlsna, předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS)
Pokuta 80 milionů za kartel IT firem platí, potvrdil šéf ÚOHS

Teprve poté se podvedená klientka obrátila na policisty s tím, že se zřejmě stala obětí podvodníka.

„V průběhu několika hovorů, které vedla s údajným pracovníkem banky, navíc přijímala telefonáty od domnělého policisty. Ten ji utvrzoval v tom, že opravdu došlo k napadení účtu. Mimo jiné jí sdělil, aby věc s nikým nekonzultovala, že by se mohla dopustit protiprávního jednání,“ popsala Petra Vaňharová s tím, že případ už policisté prověřují kvůli podezření ze spáchání podvodu.

Policie znovu apeluje na občany, aby nereagovali na telefonní hovory, e-maily ani zprávy, kterými se je někdo pokouší přesvědčit o tom, že jsou jejich peníze nebo účty v ohrožení a lidé sami musejí udělat různé kroky pro jejich záchranu. „Kdyby byly jejich peníze v ohrožení, banky by na to zareagovala dávno a bez zásahu klienta,“ vysvětlila policejní mluvčí.