Přesvědčil ji také o tom, že jí někdo „naboural“ na účet a postupně ji společně s falešným policistou připravili o 400 tisíc korun.
Podvodník ženu kontaktoval ve středu dopoledne a když se dozvěděl, že o úvěr nežádala, tvrdil jí, že se jí někdo „naboural“ na účet. Vysvětlil jí, že situaci lze zachránit tím, že si ihned zřídí úvěr v co nejvyšší možné hodnotě.
„Důvodem mělo být umělé snížení bonity za účelem znemožnění získání úvěru na jejím účtu jiné osobě. Žena navštívila banku, půjčila si téměř šest set tisíc korun a rovnou je vybrala v hotovosti. Podle instrukcí volajícího se přesunula k bitcoinmatu a postupně vkládala peníze. Takto měla podle jeho slov vrátit vypůjčené peníze zpět bance. V momentě, kdy do automatu vložila bezmála čtyři sta tisíc korun, jí celá situace přišla podezřelá, a proto další vklady ukončila,“ informovala policejní mluvčí Petra Vaňharová.
Teprve poté se podvedená klientka obrátila na policisty s tím, že se zřejmě stala obětí podvodníka.
„V průběhu několika hovorů, které vedla s údajným pracovníkem banky, navíc přijímala telefonáty od domnělého policisty. Ten ji utvrzoval v tom, že opravdu došlo k napadení účtu. Mimo jiné jí sdělil, aby věc s nikým nekonzultovala, že by se mohla dopustit protiprávního jednání,“ popsala Petra Vaňharová s tím, že případ už policisté prověřují kvůli podezření ze spáchání podvodu.
Policie znovu apeluje na občany, aby nereagovali na telefonní hovory, e-maily ani zprávy, kterými se je někdo pokouší přesvědčit o tom, že jsou jejich peníze nebo účty v ohrožení a lidé sami musejí udělat různé kroky pro jejich záchranu. „Kdyby byly jejich peníze v ohrožení, banky by na to zareagovala dávno a bez zásahu klienta,“ vysvětlila policejní mluvčí.