Tramvaje totiž v Parsu už od loňského května vyrábějí a z brány fabriky již brzy odjede poslední vozidlo.

Nikoliv ale po kolejích, ale na obřím tahači.

Zakázka je určena pro turecké město Konya.

„Kontrakt byl uzavřen na dodávku šedesáti tramvají, z nichž patnáct jsme kompletně vyrobili v šumperském Parsu. Jedná se o moderní vozidla, která patří k tomu nejlepšímu, co ve světě jezdí," uvedl výrobně technický ředitel podniku Pars Aleš Měrka.

Soupravy pro tři sta cestujících

Tramvaje určené pro městskou hromadnou dopravu v tureckém městě s milionem obyvatel jsou poměrně prostorné a pojmou téměř tři stovky cestujících. K sezení je šedesát míst.

„Jedná se o typ vozu, který je podobný těm co jezdí v metru. V turecké Konye totiž tramvaje projíždějí tunelem o délce čtyři a půl kilometru," dodal Aleš Měrka.

Výroba jednoho vozu trvala necelé tři měsíce a na pracích se podílelo kolem sto šedesáti zaměstnanců.

Další tramvaje se neplánují

Tramvaje odjedou do Turecka kompletně vybavené včetně cedulek, které obsahují nápisy v turečtině.

Samozřejmostí je také informační systém pro pasažéry i klimatizace.

Společnost Pars nova je od roku 2009 součástí velké skupiny Škoda Transportation.

V Šumperském podniku je zaměstnáno kolem osmi stovek lidí a tržby za loňský činily 1,6 miliardy korun, ty letošní by měly být ještě vyšší.

S výrobou tramvají se v Šumperku sice v dohledné době nepočítá, ale podnik hodlá zahájit výrobu hliníkových komponentů pro soupravy Regiopanter.

Logo Parsu nahradil okřídlený šípTramvaj pro turecké město Konya vyrobená v šumperské společnosti Pars nova.Nové logo zdobí vstupní budovu šumperského podniku Pars nova. Začátkem roku začala šumperská společnost Pars nova užívat ke své prezentaci tradiční českou značku okřídleného šípu Škoda. Slavnostně ho odhalila v úterý 10. března. Společnost tím získává významný a hlavně viditelný atribut příslušnosti ke skupině Škoda Transportation.

„Pro Pars nova znamená tato značka vstup do vyšší strojírenské ligy. Ponese totiž jednu z nejvýznamnějších značek v celé České republice. Toto světoznámé logo může pomoci společnosti Pars nova upevnit pozici v oblasti železničního průmyslu," uvedl Tomáš Ignačák, předseda představenstva Pars nova a generální ředitel Škoda Transportation.

Pars nova prošla za dobu své existence úspěšnou cestou a dokázala na požadavky trhu dokázala reagovat. Vedle tradičního železničního opravárenství se v průběhu posledních zhruba dvaceti let velmi rozvinula oblast modernizací a přestaveb kolejových vozidel. V neposlední řadě a v současnosti se ve společnosti dokonce vyrábí zcela nová kolejová vozidla, aktuálně moderní tramvaje pro tureckou Konyu.

„To vypovídá také o tom, že se společnost dokázala dobře začlenit do silné skupiny Škoda Transportation," dodal Tomáš Ignačák.

Původní logo Pars nova vzniklo v roce 1993, kdy byla dokončena privatizace bývalých ŽOS Šumperk.