Rychlíky ráno kvůli tomu nabraly několikahodinové zpoždění. 

Provoz se podařilo obnovit před devátou hodinou ráno.

Před polednem se ale ještě mezi Říkovicemi a Hulínem jezdilo jen po jedné koleji a vlaky měly asi desetiminutová zpoždění. 

Trakční vedení bylo stržené hned na dvou místech - v železniční stanici Tlumačv a pak ještě poblíž Říkovic na Přerovsku.

„Vlivem únavy materiálu došlo kolem šesté hodiny ráno při průjezdu lokomotivy ke stržení drátů trakčního vedení, dráty se prověsily a přetrhly," sdělil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Illiaš.

Místem se tři hodiny nedalo projet. Stejný problém byl také na Přerovsku. Vlak IC 550, který po páté vyjel ze Zlína směrem na Prahu, zůstal stát před stanicí Říkovice a nemohl dál.

„Vlak dojel těsně před spadené dráty, za něj pak přijel nákladní vlak. Asi stovka cestujících, kteří nasedli ve Zlíně nebo v Otrokovicích, zůstala uvnitř. Nyní už je dieselová lokomotiva odtáhla do Olomouce, kde přesednou na rychlík. Budou tak mít asi čtyři hodiny zpoždění," upřesnila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Provoz se podařilo obnovit tři minuty před devátou.

„V úseku Tlumačov a Hulín se jezdí po obou kolejích bez potíží. Problém přetrvává v úseku Říkovice – Hulín, doteď se tam jezdí po jedné koleji, vlaky mají zhruba desetiminutové zpoždění," doplnil hodinu před polednem Illiaš.

Autor: Šárka Škubalová