Téměř tři a půl kilometru dlouhý úsek směrem na Napajedla musí znovu získat posudek vlivu na životní prostředí

Na tři a půl kilometru dlouhý úsek D55 (Otrokovice-Napajedla), který měl odvést dopravu z centra města, si tudíž obyvatelé Otrokovic budou muset počkat. Dopravní situace však v místě začíná být vážná.

Jak uvedl starosta Otrokovic Jaroslav Budek, ve městě se sešly hned dvě dopravní investice úprava železniční trati ZlínOtrokovice a právě zmiňovaná výstavba obchvatu.

„Dlouhodobě upozorňujeme, že je důležité napřed dokončit obchvat. Pokud by se tak nestalo, hrozí Otrokovicím v souvislosti s výstavbou dopravní kolaps," uvedl starosta. Nejvytíženější je křižovatka v místní části Kvítkovice, právě které by měl obchvat ulevit a jíž také prochází i železniční trať.

Ještě před nedávnem se přitom zdálo, že vše postupuje podle plánu. Na stavbu bylo vydáno územní rozhodnutí a schválilo ji i Ministerstvo životního prostředí.

„Výkupy pozemků se blíží také k dokončení, zbývá jen několik málo parcel, ale ty už jsou v řízení," popsal Jaroslav Budek.

EIA přinese zdržení

Nyní je však třeba dřívější rozhodnutí Ministerstva životního prostředí znovu potvrdit v rámci řízení EIA, kterým Evropská unie podmiňuje dotace pro všechny velké stavby.

Zákon tak nařizuje od dubna loňského roku, kdy byla schválena novela zákona. Ředitelství silnic a dálnic tak nezbývá než čekat.

„Jak dlouho, to zatím nevíme a nevíme ani, v jaké podobě ověřovací stanovisko získáme," sdělil Karel Chudárek, ředitel zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic.

Podle jeho slov proces přípravy tak velké stavby může trvat i deset let, ale v Otrokovicích se o tak dlouhé zdržení jednat nebude, zpracování posudku by nemělo trvat déle než devadesát dní, další čas však zabírají oznámení a zjišťování stavu.

„V nejlepším případě by stavba mohla začít za rok, ale zatím nemohu dávat žádné přesné termíny," řekl Karel Chudárek Deníku.

ONDŘEJ MALÍŠEK