„Kromě svátečních jízd si ji mohou objednat zájemci například na svatbu," informoval Petrásek.

Ačkoli stroj vyrobili už v roce 1961, byl dosud v dobrém technickém stavu.

„Ještě když ji sundávali napájecí sběrač proudu, pohybovala se vlastní silou," popsal provozní technik z medlánecké vozovny Jan Petrás.

Rekonstrukci za pět a půl milionu korun plánuje dopravní podnik na duben. Využijí při tom také náhradní díly z jiného vozu T2.

„Opravy uvedou tramvaj do stavu odpovídajícího tomu před první generální opravou na počátku sedmdesátých let," dodal Petrás.

Vozy tohoto typu jezdily v Brně ještě počátkem devadesátých let, kdy je nahradily modernější T3.

Z Ostravy přivezl tramvaj minulý čtvrtek tahač s návěsem. Do vozovny Medlánky, kde bude v dubnu zrekonstruována, ji museli odtáhnout po kolejích.