Veškerý děj této hry se odehrává v těsné blízkosti zříceniny a v okolních lesích.

„Každý hráč ztvárňuje určitou postavu. Je daný základní scénář, ale co budou jednotliví hráči dělat, je už na nich," vysvětluje organizátor celé akce Lukáš Polcr.

Pro nezasvěcené návštěvníky není lehké pochopit, co se bude odehrávat.

Iluze středověkého města je však na Brníčku téměř dokonalá. Dobové stany a do detailu doladěné kostýmy všech hráčů ruší jen pár drobností. Cigarety v rukou ozbrojených strážců nebo láhve od piva u stanů.

„Já budu hrát roli Diega. Pomáhám usměrňovat hlavní děj," vypráví Roman alias Feeron, což je jeho herní jméno. Kdo hrál počítačovou hru Gothic, tak prý ví. „Na podobné akce jezdím už pět let," dodal.

Základní scénář je jednoduchý. Skupina hráčů představujících utečence z válkou soužené země se vydává vyslechnout poslední pokyny od organizátorů, aby se po chvíli vrátila do města.

„Ve vesnici se osadníci zapojí do života. Každý se může přidat k některé z dalších skupinek, jako jsou piráti, stráže, zloději a další, podle toho, jaký mají ve hře cíl. Někdo bude chtít nakrást co nejvíce herních dukátů, někdo se bude celé dny válet v krčmě," říká Lukáš Polcr.

Hned při cestě do města jsou osadníci přepadeni bandou v oblečcích připomínajících neandrtálce. Městská garda v modrobílé zbroji však nájezdníky změkčenými zbraněmi zneškodnila.

Mečem udeřený hráč musí půl minuty zůstat ležet a poté se jít uzdravit například k alchymistovi nebo do krčmy, kde sní jedno jídlo.

„Pokud je ležící hráč ještě probodnut nebo podřezán, nesmí hrát čtyři hodiny," upřesňuje Polcr.

Je zřejmé, že každý účastník si je od začátku jistý svými úkoly. Do změti do nejmenších detailů promyšlených pravidel však člověk zvenku nemá šanci proniknout. Larp se musí zažít.

Michal Šíma