„Koupili jsme si s manželkou zájezd do Řecka k padesátému výročí svatby. Měli jsme odletět 6. září na Krétu. Je to hrozné, nechce se mi ani mluvit. Pokaždé jsme jezdili na dovolenou s nějakou jinou cestovkou, letos poprvé jsem šel k nim. Říkal jsem si, je to domácí, a tak to dopadlo," stál se slzami v očích Pavel Frank ve středu před sídlem cestovní kanceláře v Prostějově, kam zašel po tom, co se zpráva objevila v médiích.

„Nikdo z cestovní kanceláře nás zatím o ničem nekontaktoval," dodal muž z Prostějova.

Pavel Frank nebyl jediný, kdo si šel informaci o krachu ověřit. K zavřené provozovně dorazila i další Prostějovanka Jana Ryvalová.

„Zatím mě nikdo nekontaktoval. Našla jsem před dvěma měsíci zájezd u CK Travel 2002 a sepsala jsem smlouvu tady v Hellasu. Zaplatila jsem zálohu na dovolenou převodem. Teď doufám, že když to není dovolená u nich, ale u jiné cestovní kanceláře, že 16. září odletím do Kalábrie," uvažovala Jana Ryvalová.

Řádně pojištěná

Majitelka cestovní kanceláře ubezpečila své klienty, že je cestovní kancelář řádně pojištěná.

„Hellas – nejen Řecko byla nucena 13. srpna vyhlásit úpadek. Cestovní kancelář je řádně pojištěna proti úpadku u pojišťovny Generali. Všechny klienty, kteří jsou přihlášeni na zájezd pořádaný naší cestovní kanceláří, budeme kontaktovat," sdělila Deníku majitelka společnosti Šárka Trunečková. Asi 250 zákazníků má u cestovní kanceláře zaplacený zájezd.

„Ti mohou do šesti měsíců uplatnit své nároky u asistenční služby pojišťovny Generali," podotkla Šárka Trunečková.

Podle informací pojišťovny Generali má společnost v současnosti dalších 120 klientů v Řecku. Prvních devět turistů se letecky mělo vrátit během dneška. Další klienty kontaktuje asistenční služba.

„Mohu potvrdit, že cestovní kancelář Hellas – nejen Řecko je proti úpadku pojištěna u Generali," uvedl generální ředitel pojišťovny Štefan Tillinger. Cestovní kancelář je s Generali v kontaktu. Pojišťovna uvedla, že podle informací CK by měl být pojistný limit dostatečný. Cestovní kancelář je pojištěna na 3 miliony devět set tisíc korun. Zaměřovala se na cesty nejen do Řecka, ale také do Bulharska nebo Chorvatska a pobytové zájezdy po Evropě.

Omluva majitelky

„V oboru jsem podnikala 21 let, během kterých s námi vycestovalo 100 tisíc klientů. Našim klientům se za nastalou situaci omlouvám. Zapříčinilo ji několik důvodů, počínaje situací v naší hlavní destinaci, Řecku, nízké ceny zájezdů, oslabení kurzu koruny a v neposlední řadě platební neschopnost našich partnerů. Je mi to velice líto," sdělila ve středu Šárka Trunečková.

Majitelka kanceláře dříve provozovala cestovní kancelář Hellas Tour. Ta ukončila svou činnost v roce 2012.

„Klienty, kteří dosud neodcestovali, kancelář již začala kontaktovat s vysvětlením a podrobnými instrukcemi, jak uplatnit své nároky na odškodnění. Tyto informace budou také dostupné na internetových stránkách cestovní kanceláře a pojištovny Generali," dodala Šárka Trunečková.