Dotazníkové šetření, které zpracovala olomoucká komunikační agentura RPSC ideas, ukázalo, že největší význam školy přikládají právě webové stránce a své slabiny nejčastěji vidí v oblasti jejího designu a rychlosti dodávání nových informací.

 „Jde to vidět, že školy chtějí moderní stránky, nechávají si pořizovat profesionální fotky, videa, pořizují si chatboty,“ vyjmenovával jednatel agentury Roman Štěpánek. Průzkum jasně ukázal, že tyto formy v oblíbenosti i funkčnosti výrazně předčí například letáky.

Jak vyplynulo z dotazníků, přes 90 % škol má také konto na sociální síti, velmi spokojená s jeho užíváním je necelá třetina. Větší část přiznává, že by potřebovala pár rad a tipů od odborníka.

Kurýr společnosti Dáme jídlo.
Dáme jídlo má dvakrát více kurýrů než před rokem. Víkendový nápor se přesunul

Školy, které se zúčastnily průzkumu odpovídaly, že pro ně není snadné udržet s žáky krok a například vědět, kterou sociální síť, teď vlastně mládež používá a jak se ty sítě chovají. Aktivně se snaží dozvědět, co mají dělat, jaké řešení by bylo nejefektivnější a nejschůdnější.

Nadpoloviční většina škol také tvoří vlastní videa, další je plánují v brzké budoucnosti.

„Popularita krátkých videí na internetu za poslední dobu obrovsky narostla, a zvláště u mladé generace,“ okomentoval Štěpánek s tím, že od škol ale nikdo neočekává, že bude ve svých videích napodobovat nějaké populární TikTokery.

„Škola je tradiční instituce a takovou ji máme rádi, komunikace má být moderní, hezká, používat kvalitní fotografie a videa, ale má být umírněná a důstojná,“ vysvětlil.