Řekli byste, že cesta k outdoorové firmě musí nutně vést přes lásku k adrenalinovým sportům? Začít můžete třeba jako traktorista. "Nejdříve jsem se vyučil opravářem zemědělských strojů a začal vláčet pole. Samozřejmě jsem kluk z vesnice, a tak mě bavilo lezení po skalách a voda, ale ani ve snu mě nenapadlo, že bych se tím jednou mohl živit," popisuje své začátky Karel Šotola a vypráví dál.
V období hledání se, jak sám popisuje dobu tápání, kdy člověk střídá nejrůznější profese a zoufale hledá to, co by ho bavilo, zkusil ledacos. "Chvíli jsem pletl ponožky a prodával zástěry, zedničil, a protože jsem měl rád koně, začal jsem stahovat klády v lese. Po čase jsem ale zjistil, že samota člověka mění a že mi nevyhovuje, a tak když jsem jednou málem přišel k úrazu, rozhodl jsem se skončit," přiznává Šotola s tím, že se rozhodl začít v úplně jiném oboru a využít svých komunikačních schopností.
Nastoupil do firmy Edit a poté do Oázy vyrábějící inzertní noviny. Po šesti letech sbírání vědomostí z obchodu a neustálého zdokonalování se ale zatoužil po změně. "Dva roky jsem pracoval jako obchodní ředitel vzdělávací společnosti a při tom jsem vystudoval vysokou školu marketingu a vrhl se na školení manažerů a obchodníků. Odtud byl už jen krůček k outdoorové firmě. Během tří let se mi podařilo vybudovat úspěšnou agenturu, která realizuje zakázky pro velké mezinárodní společnosti. Je to pestrá práce a doufám, že přináší radost nejen mně, ale i všem okolo," uzavírá sympatický podnikatel.