Podle průzkumu společnosti Nestlé zaměřeného na stravování dětí v České republice si rodiče nepřipouštějí nadváhu či obezitu svých potomků. S obezitou podle lékařské studie bojuje téměř pětina mladistvých, jejich rodiče mohou významně ovlivnit co a kdy děti jedí.
Společnost Nestlé školám i rodičům zdarma nabízí výukové programy s názvem Nestlé pro zdraví dětí zaměřené na edukaci ve vyváženém stravování.
Jako obézní by podle průzkumu Nestlé1 své dítě označilo jen procento rodičů dětí ve věku od 7 do 15 let. Podle studie2 Sdružení praktických lékařů pro děti a dorost je však v populaci obézní každý šestý mladistvý.
„Řešení obezity u dětí je komplexní problém, zásadním faktorem jsou návyky z rodiny. Rodiče by se měli zajímat mimo jiné o to, co dítě jí mimo domov. Důležité jsou například školní svačiny. Mohou ovlivnit soustředění dítěte i to, kolik bude mít energie v průběhu dne,“ uvedla Markéta Veverková, nutriční specialistka společnosti Nestlé.
V Olomouckém kraji 30 procent rodičů uvedlo, že svačiny dělá svým potomkům nepravidelně nebo je nechystá vůbec. Děti nejčastěji svačí pečivo, ovoce a zeleninu. Čtvrtou nejčastější složkou svačiny bývá sladké, zejména buchty, sušenky nebo čokoláda.
„Sladké pečivo, čokoláda, dokonce ani müsli tyčinky ve sladkých polevách nejsou příliš vhodné svačinky. Naopak třeba celozrnné pečivo s libovou šunkou či sýrem a čerstvou nakrájenou zeleninou jsou perfektní kombinací,“ doporučila nutriční specialistka.
Dostatečně velkou svačinu dětem v kraji údajně připravuje 54 procent rodičů, velikost nepřizpůsobují dennímu energetickému výdeji dítěte. Polovina z nich uvedla, že jejich děti pijí po většinu dne ochucené nápoje a limonády. Ty slazené mají podle Veverkové nadbytek cukru, který je třeba také vzít v potaz v kalorickém příjmu dítěte.
„Tělo si v dětství tvoří návyky, které je v dospělosti náročné změnit. Chceme motivovat rodiče, učitele a především žáky základních škol, aby rozuměli vyváženému stravování,“ sdělila Markéta Veverková.
Program společnosti Nestlé od roku 2015 absolvovalo přes 130 tisíc dětí. Výukové modely jsou zdarma k využití po registraci na nestleprozdravideti.cz.
O společnosti Nestlé
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 tisíc zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než dva tisíce značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.