„Minulý týden jsme do předčasného užívání uvedli jednu z prvních upravených částí galerie. Jedná se o foodcourt, kde jsme zastropovali část průhledu. Zpět na své místo se mohla vrátit oblíbená zahrádka kavárny Starbucks a zcela bez omezení už nyní funguje prodejna Baťa i iStore,“ přiblížila Michaela Mitáčková, ředitelka Galerie Šantovka.

Kvůli tomu, aby realizace rozsáhlého stavebního projektu v interiéru citelně neomezovala zákazníky ani nájemce, probíhá podle vedení Šantovky hlavní část mimo otevírací dobu centra.

Budou na olomouckém zimáku hrát Kabáti? Ilustrační koláž
Bude Kabát v Olomouci? Vyhlížený koncert ohrožují problémy se zimákem

Proměna Galerie Šantovka se týká zejména renovace jídelní zóny, vytvoření oddechové plochy, nových prodejních prostor a doplnění designových prvků včetně uměleckých svítidel.

„Chceme reagovat na nové trendy. Pasáže se proto více otevřou, gastro zóna se po refitu výrazně zvětší,“ popisovala proměnu ředitelka.

Vizualizace projektu Šantovka District v Olomouci
Šantovka 2 se rozroste v nový obří District, na nákupy i relax. Takto má vypadat

V pasážích najdou zákazníci více zeleně v podobě zelených stěn s živými rostlinami. Vzhled má zpříjemnit využití přírodního dřeva.

Spolu s architekty se centrum zaměřilo na zlepšení orientace zákazníků. Součástí probíhajících úprav je také zvýšení kvality toalet.

Změny a nové prvky navrhli architekti z mezinárodní architektonické kanceláře Chapman Taylor.

„Trendem ve světě je, aby se obchodní centra stala destinací, kde mohou lidé nejen nakupovat, ale strávit v nich i čas třeba s rodinou, dětmi, přáteli. Ve svém designu jsme se snažili najít místo pro zlepšení služeb a oslovit modernizovanou podobou Šantovky široké publikum od malých dětí, přes studenty prahnoucí pro nekonečné zábavě až po lidi toužící po kvalitních službách v prémiovém prostředí,“ popisoval ředitel Chapman Taylor Filip Pokorný.

Celkový design se podle autorů inspiruje hlavně přírodními motivy a snaží se co nejvíce používat materiály blízké životnímu prostředí.

Nové obchodní centrum v Lutíně vyroste v areálu za zdravotním střediskem a poštou
V Lutíně roste nové obchodní centrum. Podívejte se, co tam bude

Galerie Šantovka je největší obchodně-společenské centrum v Olomouckém kraji a prodejní plochou o rozloze 48 000 metrů čtverečních se řadí mezi desítku největších center v Česku. První zákazníky přivítala v říjnu 2013. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace, kavárny, supermarket, služby pro veřejnost, největší bowlingové centrum na Moravě, divadlo a multikino.

Společnost Redstone podnikatele Richarda Morávka v současnosti připravuje rozšíření Šantovky na druhý břeh Mlýnského potoka. Vyrůst zde má řada nových budov a veřejných prostranství.

Vizualizace Šantovka District
Nová Šantovka osloví i internetovou generaci Z, věří architekt Bishop