„Dobří řidiči dnes jednoduše nejsou, nebo je jich málo. Pokud se u nás někdo hlásí do zaměstnání, většinou si ho necháváme prověřit. Jednoduše se informujeme například u jeho bývalého zaměstnavatele, proč z práce odešel nebo byl propuštěn. V devadesáti procentech pak vše souvisí s problémy s alkoholem,“ potvrdil Petr Slimařík, majitel autodopravy na Olomoucku.

Právě alkohol je největší problém, se kterým musí majitelé autodoprav bojovat. V menším zastoupení jsou pak případy krádeže zboží a nespolehlivosti. „Pokud chce někdo profesionálně jezdit s autem, měl by být pro práci především „zapálený“. Co se týče věku, na tom nezáleží. My například bereme nejen zkušené řidiče. Vzali jsme i kluky, co neměli praxi a nebo si u nás dělali řidičák a učili se řemeslu,“ řekl Slimařík.

Mezi novými uchazeči dominují především mladí lidé, konkrétně muži. Láká je především představa výdělku. „Jezdit s kamionem se chystám od nového roku. Nemám ještě rodinu, a tak mi nevadí, když jsem i několik dní z domu. Nechci ale u této práce zůstat celý život, jen třeba rok nebo dva. Vydělat si nějaké peníze,“ prozradil Michal Nečas ze Zábřežska.

Samotní autodopravci lákají budoucí řidiče nejrůznějšími způsoby.

„Samozřejmě že konkurence je velká. Co se týče motivačních prvků,tím nejlepším jsou peníze. Záleží také na druhu práce. Někomu třeba sedí dálková doprava. Někdo chce být více doma, takže jezdí jen po okolí. Záleží, co všechno firma budoucím řidičům nabídne. Svoji roli hraje i vozový park, máte-li auta starší, nebo novější,“ dodal autodopravce Slimařík.