Když se před více než desetiletím rozhodoval, jakou živnost si otevře, měl vytyčené dva cíle. Jednak chtěl podnikat v tom, co ho baví, a navíc se chtěl odlišit od konkurence. „Asi od roku 1975 jsem vedl dětský vodácký oddíl, takže jsem měl s vodáctvím nějaké zkušenosti. Protože byl zájem o aktivní programy, začal jsem je pořádat. Nejprve jen tak pro známé a později profesionálně,“ popisuje své podnikatelské začátky Wolf.

Jeho cestovní kancelář vznikla v roce 1993 a nejprve se orientovala na aktivní, poznávací a odpočinkové programy pro děti, mládež a dospělé. Zhruba před devíti lety přišel výborný nápad, využít řeku Moravu,protékající Olomoucí. Cestovní kancelář tak začala nabízet netradiční a objevný pohledna krajskou metropoli z pohodlných raftových člunů. Časem přibyly i víkendové pobyty na různých řekách v Čechách i na Slovensku. „Ze začátku bylo poměrně těžké tyto plavby prosadit, protože všichni měli strach,abyse neutopili. Naštěstí jsme se dostali do povědomí lidí, kteří si plavby oblíbili, a v současné době je zájem o ně obrovský,“ říká s úsměvem Wolf.

Nabídka jeho kanceláře stále rostla. Dnes už si turisté mohou vybrat i plavby po Chráněné krajinné oblasti Litovelské Pomoraví, různé typy programů, a dokonce i noční plavbu pod osvětlenými památkami Olomouce. Na otázku, zda má majitel cestovky problémy s konkurencí, se Zdeněk Wolf opět potutelně usmívá. „Vlastně tady žádnou legální konkurenci nemáme. Jiná podobná kancelář tady není. Konkurence tu funguje vlastně jen načerno, ale mnoho lidí dá přednost řádně pojištěné firmě, kterou ta naše je. Navíc u nás mají zaručenou kvalitu,“ říká Wolf a pyšně ukazuje řadu ocenění zarámovaných na zdi. Mezi nimi se vyjímají ceny Grandprix z roku 2004 a 2006 z Mezinárodního veletrhu cestovního ruchuGOa Regiontour v Brně.

Majitel zaběhnuté cestovky Zdeněk Wolf se už teď na vodu dostane jen občas. Jeho podnikání mu zabírá spoustu času. Podle vlastních slov má někdy chuť všechno hodit za hlavu a nechat se někým zaměstnat. Tyto pocity se prý ale vytratí, když přijde od spokojených zákazníků děkovný dopis, nebo když se zákazníci vrací a objednají si další zájezd. „Bohužel moje práce je čím dál víc o papírování. Naštěstí mám dva schopné spolupracovníky – mé syny. Doufám, že jednou firmu převezmou,“ říká už znovu s úsměvem Wolf.