Ty ovšem připomínají, že krom spotřeby piva samozřejmě stoupá i konzumace nealkoholických nápojů. „S příchodem teplejších dní se rozhodně setkáváme s větším náporem návštěvníků. Je to i díky tomu, že začíná turistická sezóna. Co se týče spotřeby piva, tak rozhodně vzrostla, asi o padesát procent. Ale čekáme, že to bude ještě více, zatím nejsou tak velká vedra. Začíná se ve větší míře prodávat i nealko. Lidé dávají přednost nejrůznějším druhům vody před sladkými nápoji,“ vyjádřila se provozní Moravské restaurace v Olomouci Renata Laurincová.

Výše zisku závisí mimo jiné i na prostředí, které podnikatelé hostům nabídnou. Jedná se především o tzv. zahrádky, tedy možnost občerstvit se na čerstvém vzduchu. Dalo by se říci, že mezi spotřebou nápojů a zahrádkami je přímá spojitost. „My jsme zatím bez zahrádky, ale ta by měla být v provozu dnes nebo zítra. Co se týče výtoče piva, tak zatím velké rozdíly nezaznamenáváme. Lidé si raději posedí venku. Nyní je vše hodně odvislé od počasí,“ prozradila Radka Starošíková, provozní Hostinského pivovaru Moritz v Olomouci.

Příchod teplejšího počasí zaznamenaly také větší pivovary. „Naše výroba piva pochopitelně vzrostla. Oproti minulým měsícům asi o 20 % u lahvového i sudového. Výrazně ale stoupl prodej piva nealkoholického. Uněj mapujeme jak nárůst plynulý, tak v nynějších měsících výrazný. Oproti minulému roku se dá hovořit asi o 40 – 50 %. Vše se samozřejmě odráží od zvýšené poptávky ze stran restauračních zařízení. Na letošní letní sezónu se připravujeme od přelomu dubna i května,“ uvedla tisková mluvčí známých tuzemských pivovarů značky Zubr a Holba Hana Matulová.