Mnozí zákazníci se chování dvou olomouckých hobbymarketů v posledních dnech nestačí divit. „V neděli nám brigádníci na parkovišti u OBI vnutili propagační leták od konkurence. Uvádí se v něm, že slevové kupony OBI můžeme uplatnit i v Hornbachu. Překvapuje mě, že ve městě povolili stavbu tří marketů se stejným zbožím a ty pak zoufale bojují o zákazníky. A to je Hornbach otevřený sotva týden,“ řekl třiapadesátiletý Olomoučan Jan Koutný.

Kdo začal provokace?


Horbach však tvrdí, že konkurenční boj o zákazníky odstartovala společnost OBI. „Hned, jak jsme otevřeli olomoucký hobbymarket, začali na našem parkovišti najatí brigádníci rozdávat slevové kupony OBI. Proplétali se mezi automobily a blokovali výjezd z parkoviště,“ uvedl ředitel olomouckého Hornbachu Miloš Okurek.

Vedení firmy proto rozhodlo o odvetě. „Před OBI jsme pak rozdávali letáky také. Slevy jsme poskytli desítkám lidí, kteří s kupony od konkurence přišli nakupovat k nám,“ dodal Okurek.

Ojedinělý případ


Podobnou situaci společnost na jiném místě v České republice nepamatuje. „Stalo se to poprvé, například s Baumaxem máme velmi korektní vztahy. Rozhodli jsme se, že na další podobné akce a nekalý boj o zákazníky už nebudeme nijak reagovat,“ ujistil Okurek.

Společnost OBI se k celé záležitosti odmítla podrobněji vyjadřovat. „Jsme jednička na trhu hobbymarketů a těší nás, že nás naši konkurenti napodobují,“ uvedla pouze mluvčí firmy Zlata Ulrichová.

To, že zaměstnanci OBI přímo před konkurenční prodejnou rozdávali slevové kupony, také nechtěla příliš komentovat. „Roznášeli jsme je po celém městě, nikoliv jen před Hornbachem,“ poznamenala Ulrichová.

Nekalá soutěž


Odborníci však tento způsob boje o zákazníky považují za soudně napadnutelný. „V tomto případě by se mohlo jednat o tzv. nekalou soutěž. Její řešení ovšem není v našich kompetencích, spadá do pravomoci soudů,“ popsal možné řešení situace Kristián Chalupa z Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika