V Česku začali s barefootovou dětskou botou před pěti lety jako jedni z prvních. Vyrábějí zdravé boty, které poskytují prstům dostatek prostoru, aby se noha mohla pohybovat co nejpřirozeněji. Podrážka je ultra tenká, odolná proti otěru a propíchnutí. „Toto je Mercedes mezi dětskou obuví. Pryžová podešev, kterou z Číny neuvidíte, vše z pravé kůže uvnitř a uvnitř je merino,“ ukazuje Martin Píšek kotníkovou zateplenou botu pro malé slečny.

„Oproti klasickému barefootu navíc jdeme cestou atraktivního designu,“ zdůraznil majitel společnosti JONAP – výroba obuvi, která spolupracuje s osvědčenými modeláři obuvi a kůži .

O tom, že si bude moci dovolit investovat půl milionu korun do vývoje nové špičkové podešve, se rodinné firmě z podhůří Nízkého Jeseníku před deseti lety ani nesnilo. V současnosti během měsíce vyvíjí už dvě.

Za loňský rok prodali šikovní Pasečáci necelých 70 tisíc párů dětské obuvi, včetně dětských papučí, kterým se firma věnuje od roku 1998 a výrobu chce udržet, i když nyní již činí již jen do pěti procent ročního obratu.

„Objednávky bereme dvakrát do roka. Zájem je obrovský. Posledních pět let jsme nebyli schopni pokrýt poptávku. Každá bota, kterou v Pasece vyrobíme, už má svého majitele,“ popisuje spokojeně odezvu Andrea Píšková.

Značku Jonap nosí zákazníci nejen v České republice, ale hojně i na sousedním Slovensku. Firma dodává i obchodníkům z Německa a Estonska.

Firmě, která nyní zaměstnává 32 lidí, se podařilo zvýšit kapacitu a v letošním roce již reaguje na objednávky ze Švédska a Finska.

„Ozvali se nám i z Velké Británie,“ dodává Andrea Píšková.

Nyní Pasečáci pouští do světa první kolekci svého dámského „barefootu“ ušitého z vysoce kvalitní hověziny. „Jsme na novém začátku,“ uzavírá majitel firmy.