close zoom_in
PODÍVEJTE SE: 10 ODVÁŽNÝCH NA STARTU a BEZ ŠATŮ

Setkání účastníků Hubnutí s Deníkem minulý týden odstartovala přednáška o základech zdravé výživy a o dobré orientaci v nastaveném jídelníčku, kterou vedla Iva Klimešová.

Mluvilo se o všech důležitých zásadách při stravování a dostalo se i na dotazy od samotných soutěžících. Program pokračoval společným cvičením. Tentokrát se jednalo o zajímavé cvičení s názvem TRX.

Pod těmito třemi písmeny se skrývá anglický název Total body resistence exercises, neboli komplexní procvičení všech svalů v těle. Je to unikátní cvičební program vytvořený americkým námořnictvem pro zlepšování kondice vojáků i mimo základnu.

Jedná se o nářadí vhodné ke cvičení jak v tréninkových centrech, tak i při všech outdoorových aktivitách.

Využívají ho profesionální sportovci, vojenské a policejní oddíly, a dnes už i nepřeberné množství fitcenter.

TRX se dá cvičit v podstatě kdekoliv. Je to závěsný systém skládající se z nastavitelných popruhů, které se dají připevnit i na fotbalovou bránu, na dveře nebo kdekoliv, kde jsou k tomu vhodné podmínky.

Cvičení probíhá tak, že jedna část těla je vždy na podložce a druhá je zavěšena na TRX. V praxi to vypadá zpravidla tak, že nohy stojí na zemi a ruce se drží popruhů. Přizpůsobením sklonu těla si snadno regulujete zátěž, se kterou cvičíte.

close zoom_in

Největší výhodou této techniky je práce s váhou vlastního těla, a zapojit se tak může opravdu každý. Procvičit se dají nejen frekventované svalové partie, ale i ty, které se při cvičení často nezapojují.

Výborně se dá zlepšit i tělesná koordinace, veškeré cviky se totiž provádějí při celkovém zpevnění celého těla.

Odbornice na zdravou výživu Iva Klimešová pak diskutovala se skupinou o připravených jídelníčcích. Strava by měla být vyvážená, doporučuje se pět chodů za den.

close zoom_in

Z matematického hlediska by snídaně a oběd měly společně tvořit šedesát procent denního příjmu potravy, večeře dvacet procent a dvě svačiny po deseti procentech.

Důležité je při přípravě jídel dodržovat doporučenou gramáž jednotlivých surovin, vyhýbat se instantním a tučným pokrmům.

Účastníci byli překvapení především z celkového objemu potravin. Ten je u některých jedinců ještě větší než dříve. Veškeré problémy se tak společně konzultovaly při závěrečné diskusi.

Jak se naší desítce daří hubnutí?
Co vše museli změnit a jak se s tím vypořádali?
Komu se v tvarování postavy daří nejlépe, kdo naopak dělá nejmenší pokroky?
ČTĚTE VŽDY VE ČTVRTEK V TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ OLOMOUCKÉHO DENÍKU

Štěpán Janhuba