Indoor cycling je jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit pro použití v tak různorodé skupince, jakou je desítka účastníků Hubnutí s Deníkem.

Díky možnosti individuálního nastavení zatížení si může každý obtížnost přizpůsobit po svém, a proto je cvičení vhodné jak pro začátečníky, tak pro pokročilé.

Další nespornou výhodou je, že nedochází k přetěžování kloubního aparátu, a proto je tato aktivita vhodná úplně pro všechny. Svěřenci na lekcích používají snímače tepové frekvence a znají optimální hodnoty, které si během cvičení musí hlídat pro dosažení svého cíle.

Začátečníci s tím mohou mít ze začátku problém, ale po krátké době si na tento proces zvyknou a bezpečně si zvládají udržovat rozmezí tepové frekvence, ve kterém se mají pohybovat. Indoor cycling je cvičení pro každého.

Pomocí této aktivity se dá velice účinně redukovat tělesná hmotnost. Při klasické lekci člověk spálí 400 až 600 kcal, aniž by při tom nějak výrazně zatěžoval kloubní aparát.

Pravidelné cvičení pomáhá tvarovat a zpevňovat postavu, stejně tak jako pěstovat svoji kondici. Tímto nenásilným a zábavným způsobem se dá na základě tréninku řízeného snímačem tepové frekvence velice efektivně zvyšovat úroveň kondice pro maximální péči o zdraví.

I aktivní sportovci mají zájem o indoor cycling. Umožňuje totiž specializovanou přípravu pro všechny druhy sportů. Je možné simulovat konkrétní tréninkovou zátěž vytrvalost, rychlost, výbušnost nebo intervalový trénink.

Hlídat si "tepovku"

Pro úspěšné plnění cílů při indoor cycling programu a v podstatě při každém tréninku potřebujete měřit svoji tepovou frekvenci.

Při jakékoliv aerobní aktivitě je totiž velice důležitá vnější kontrola intenzity činnosti. Ne vždy je dobré spolehnout se pouze na vnitřní tělesné pocity.

Pro měření se používají takzvané sporttestery, které se dají zdarma vypůjčit v Help fitness clubu. Při pravidelném cvičení se však vyplatí mít tester vlastní. Mimo to je dobré si na lekci vzít sportovní oblečení ze savého materiálu, obuv se zpevněnou podrážkou, láhev na pití a ručník.

Cvičení nebrání ani běžné zdravotní problémy, naopak se doporučuje těm, kteří mají potíže s dechem, protože zvyšuje kapacitu plic, cvičit mohou také lidé, které trápí nedostatečná činnost kardiovaskulárního systému.

Jak se naší desítce daří hubnutí?
Co vše museli změnit a jak se s tím vypořádali?
Komu se v tvarování postavy daří nejlépe, kdo naopak dělá nejmenší pokroky?
ČTĚTE VŽDY VE ČTVRTEK V TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ OLOMOUCKÉHO DENÍKU

Štěpán Janhuba