Odchodníci na Olomoucku však berou výsledky s nadhledem, stále prý rozhoduje cena. „Myslím, že při rozhodování zákazníka hraje největší roli fakt, kolik za výrobek zaplatí. Kvalitní konvici pořídí od dvou set korun. Liší se pouze vzhledem a značkou. Spíše záleží na tom, co se člověku líbí. Důležité je, aby byly konvice bezpečné a kvalitní. Musí obsahovat atest, který ručí za dobrý technický stav,“ řekl Pavel Kolář, vedoucí prodejny Elektra Kvapil v Olomouci.

Spotřebitelský test rychlovarných konvic uspořádal časopis Qmagazin. Podle něj produkty české značky ETA zvítězily u zákazníků nad konkurenčními Tefal a Philips. Mezi elektrospotřebiči přitom představují právě rychlovarné konvice nejžádanější zboží. Jde o výrobky finančně dostupné, přitom velmi praktické. K masové oblibě přispívá také jejich jednoduchá obsluha, rychlost ohřevu vody a úspora elektrické energie.

Výsledky testu však „popírají“ i v olomoucké prodejně Elektra Spáčil. „Obecně prodáváme spíše zahraniční výrobky. Co se týče rychlovarných konvicí, lidé si nejvíce odnášejí značku Tefal. Obecně však platí, že zákazníci dávají přednost nerezovým konvicím. Pokud se na trhu objeví například novinka, je o ni vždy zájem větší. Lidé ale většinou spotřební zboží jako žehličky nakupují, až když je nutně potřebují,“ prozradila zaměstnankyně elektra.

I přes to však ETA na trhu varných konvic mezi třiceti značkami dominovala. „Naši zákazníci oceňují jak úroveň technické kvality a bezpečnosti, tak odpovídající cenu. V?neustálém vylepšování vidíme zásadní nástroj k zachování své přední pozice výrobce domácích spotřebičů na trhu České republiky,“ uvedl marketingový manažer firmy ETA Libor Hladík.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika