Jiří Svoboda si mohl užívat do sytosti kvalitní soupeře. Dvoumístných sportovních prototypů se na startu závodu objevilo celkem deset. Šternberský jezdec tak musel o další body do FIA Cupu tvrdě bojovat. První část soupeřů startujících ve stejné objemové třídě zvládl šternberský závodník pokořit a mezi dvoulitry dominoval. S ohledem na hodnocení skupiny E2-SC/CN mu nestačily síly jen na trojici výkonnějších strojů, které jsou osazeny motory s větším obsahem.
Celkově tak zakončil Jiří Svoboda německý podnik na čtvrté absolutní příčce ve skupině E2-SC/CN a navýšil svůj bodový zisk v celkovém hodnocení kategorie 2 na 65 bodů, čímž si upevnil průběžnou druhou pozici v evropském poháru.
„Závod se pro mě odvíjel skvěle, dařilo se mi postupně posouvat hranice a nakonec jsem dokázal zajet i pod úroveň jedné minuty, což je pro mě osobně uspokojivý výsledek. Zajel jsem lépe než loni i na tak rozdílném povrchu, který letos přinesl nově položený asfalt. Výsledek závodu mohl být mimo vítězství mezi dvoulitry ještě lepší, protože mi o sekundu uteklo třetí místo v celkovém hodnocení skupiny, ale aspoň je co zlepšovat při příští účasti," zhodnotil závod Svoboda.
Také Janík neměl o kvalitní konkurenci nouzi. Německým pořadatelům se podařilo přilákat na start více než deset speciálů v nejrychlejší skupině do tří litrů, kam se řadil i český reprezentant v barvách Nutrend Racing.
Václav Janík se především v Osnabrücku pral se zhoršenou přilnavostí nového povrchu tratě. V tréninkovém tempu při sobotním programu zvládl svoji Lolu B02 dopravit do cíle jako osmý a ke svým mechanikům přinesl informace o neklidné zádi svého monopostu.
Zásah do nastavení vozu přinesl v nedělním závodě zlepšení tréninkového času, ale zrychlit se podařilo i soupeřům. Kompletní špička absolutního pořadí závodu se srovnala v rozmezí 4 sekund.
Vyrovnanost nejrychlejších jezdců přinesla do průběhu soutěže velké napětí, protože šanci na prvenství mělo hned devět jezdců. Janík měl ale nejhorší výchozí pozici. „Stejně jako v předchozích závodech opět tahám za nejdelší konec nitě. Ztráta na absolutní čelo není veliká. Snažil jsem se při své jízdě tlačit, ale bylo to za cenu několika drobných jezdeckých chyb, které mě stály nějaký čas," hlásil po první jízdě.
Problémy na trati měla celá řada jeho soupeřů, takže byl kvůli průtahům závod nakonec zkrácen na tři jízdy namísto čtyř. Janík měl tedy na zlepšení svého úvodního výkonu o jeden pokus méně, ale i tak se mu podařilo „ukrojit" další cenné desetiny.
I soupeřům se však dařilo udržet své výkony na úrovni časů, se kterými zahájili svůj závod. Pro Janíka tedy závod na německé trati přinesl konečnou sedmou příčku v hodnocení skupiny E2-SS.
„Mám za sebou těžký závod. Na trati jsem se necítil zcela optimálně a ztrácel jsem kvůli zhoršené trakci na zadních kolech. Závody to byly velmi pěkné. Přálo počasí, přišlo hodně diváků, ale bohužel ke své spokojenosti jsem nedokázal být o trochu rychlejší ve vyrovnané konkurenci," litoval.
„Pět šest jezdců zajíždělo hodně podobné časy a bylo to trochu o tom, kdo udrží nervy. Představoval jsem si časy minimálně o sekundu rychlejší na jednu jízdu, ale prostě se to dnes nepodařilo, a tak beru i konečnou sedmou příčku. Na druhou stranu mě takový závod motivuje pro lepší výsledek příští týden ve slovinském Lučine, kde se opět sejde podobná konkurence, takže bude zase postaráno o kvalitní průběh závodu. Tentokrát ovšem musím najít během svých jízd lepší recept na své soupeře," přeje si Janík.