„Budu se hlavně snažit auto dovézt celé do cíle,“ říká Kašpárek.

Rozhovor

Auto jste zatím prověřil při testech v Německu. Co vám první seznámení s novou výkonnější technikou naznačilo?
Po celé testy pršelo. Předchozí škodovka měla přední náhon, tento vůz zadní. Je to úplně jiný styl jízdy. Auto nemáme zcela doladěné, hlavně co se týče podvozku a kontroly trakce.V úterý jedeme do Maďarska na Hungaroring testovat a poté proběhnou ještě další testy. Firma, která nám auto stavěla, tak musí dodělat kontrolu trakce.

První testování bylo i vzhledem k nepříznivému počasí dosti divoké. Splnilo vaše očekávání?
Jezdili jsme na vodě, takže jsem se prakticky nedostal do žádného tempa. Nastavení nebylo optimální, a proto jsem se roztočil. Testy jsme raději předčasně ukončili. Je třeba jezdit a jezdit.

Určitě je znát velký rozdíl mezi současným vozem a předchozí Škodou Fabií?
Je to jako kdybyste z trabantu usedl do favorita. Je tam obrovský skok.

Jak moc náročné bylo zakoupení vozu kategorie DTM?
Celý tým to stálo rok práce, neustálého ježdění a vymýšlení auta, aby nám ho postavili podle našich představ.

Jaké budete mít ambice v nadcházející sezoně?
V každém případě pokaždé auto dovézt celé do cíle. Určitě bychom se chtěli pokusit bojovat o příčky nejvyšší. To znamená domácí titul a v evropském šampionátu FIA Hill Clim Cup se pokusit skončit co nejvýše. Vloni jsme byli čtvrtí, takže letos bychom chtěli skončit minimálně do třetího místa.

Kdy pro vás začíná sezona?
První víkend v květnu na domácí půdě v Náměšti nad Oslavou.

To je poměrně brzký termín.
Je to brzy, ale bohužel…

První závody tak pro vás budou představovat ještě testování. Kdy počítáte, že bude vůz nachystán na sto procent?
To je taková otázka na tělo, kterou jsem dal manažerovi a klukům v týmu. V úvodu sezony by nikdo neměl čekat nějaké výsledky, ale pokud bude auto fungovat, ve Šternberku bychom nějakého úspěchu už mohli dosáhnout.

Nynější Audi je daleko výkonnější než předchozí škoda. Nemáte k vozu určitý respekt?
Určitě mám a podle toho k němu budu přistupovat.

Budete vůz využívat výhradně při vrchařských závodech?
Jsem v reprezentačním týmu pro závody do vrchu. Ale pokud se bude vše dobře vyvíjet, tak bychom na konci sezony chtěli jet prestižní čtyřhodinový epilog na brněnském okruhu.