VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vrchař Kašpárek chystá vůz DTM

ŠTERNBERK - Další vůz kategorie DTM je na cestě do České republiky. Tentokrát se ale nebude prohánět po okruzích, ale šternberský vrchař Milan Kašpárek chce audi využít především při závodech automobilů do vrchu.

22.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DTM.com

„Auto ale nebude čisté DTM. Některé prvky budou přizpůsobeny na kopce,“ vysvětluje jezdec Ecce Homo Racing Teamu, jenž vůz pořizuje z německé společnosti ABT Sportsline.

* V jaké je nyní fázi příprava nového vozu pro příští sezonu?
Doufám, že je auto rozpracované. V pondělí jedeme na konzultace do Německa. Smlouvu máme podepsánu už od srpna.

* Proč jste se rozhodli pro koupi vozu zrovna z prestižního šampionátu DTM?
Vloni v prosinci jsem si pro soukromé účely pořídil Audi RS4, nejnovější model, který má výkon 420 koní. Napadlo mě postavit z něj kopcový speciál. Rozhodl jsem se oslovit Audi Motorsport. V Abt Sportsline mi nakonec nabídli vůz DTM. Za vším stojí moje civilní auto.

* Kdy začnete nový vůz testovat?
Podle hrubého předpokladu v únoru. Chytřejší ale budeme v pondělí. Auto bychom měli přebírat v Itálii na nějakém technickém okruhu, kde vůz nastavíme. Testování u nás záleží na počasí. Chtěli bychom jet ve Vysokém Mýtě, v Brně, a jestli to vyjde, tak jednou v Mostě.

* Budete nový vůz využívat jen na kopcích? Nelákají vás okruhové závody?
Prioritou bude evropský vrchařský šampionát FIA Challenge, kde budeme startovat ve skupině E1. V domácím mistrovství se chceme pokusit o nejvyšší mety. Na okruzích možná pojedeme sprintové závody v Brně a Mostě.

* Vůz kategorie DTM není v České republice zrovna obvyklou záležitostí. Jak jste tento projekt zvládli po finanční stránce?
Máme své partnery, rozjetý velký projekt. Není to ale jediné DTM u nás. Charouz jezdí na okruzích. V letošním roce na okruzích byla tři auta, v příštím by jich mělo být pět až šest.

* V letošním roce jste startoval na Škodě Fabii. Co bude s tímto vozem? Převezme ho některý z vašich synů?
Kluci jsou teď ve špatném věkovém období, což je puberta. Fabii proto směřujeme k prodeji nebo pronájmu. Mladší syn kvůli věku zatím může jezdit jen s vozy do 1400 kubických centimetrů, staršího provází obrovská nekoncentrovanost. Ještě nemám odvahu mu takové auto svěřit. Letos měl tři havárie, z toho dvě těžší.

* Na jaře vás čeká testování nového audi. Jak dlouho očekáváte, že si na novou techniku budete zvykat?
Těžko říct. Auto má veškeré technické vymoženosti jako řazení na volantu nebo kontrola trakce. Měl by s tím umět jezdit každý. Letos jsem ale už jel dva závody s vozy se zadním náhonem. Debut ve formuli nebyl špatný. Už jsem si to vyzkoušel.

22.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Tršice dostaly vysokou pokutu 1,7 milionu. Za nezákonný odběr vody

Vojtěch Pikal
8

Olomoucký Pirát Pikal kandiduje do vedení Sněmovny

Oprava třídy 1. máje skončí později

Ačkoliv podle původních odhadů měla oprava třídy 1. máje v Olomouci skončit už začátkem listopadu, tramvaje a auta se do ní vrátí o něco později.

AUTOMIX.CZ

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Pro Škodu je čínský trh velice důležitý, prodá na něm totiž nejvíc aut. Věnuje mu proto zvláštní pozornost, což je nově znát i na omlazené Octavii. Verze pro čínské zákazníky se totiž od té evropské poměrně dost liší. Samozřejmě to ale není poprvé, co jsou modely určené pro jiné trhy pozměněné.

Posila Mory Jan Káňa: Ze souboje neuhnu, rád se srazím

Prvních deset minut na ledě, dvě střely, gól i hit pro plzeňského tvrďáka Ryana Hollwega. Posila olomouckých Kohoutů Jan Káňa se úspěšně uvedla v plecharéně při vydařeném týmovém výkonu proti Indiánům. Jenže v závěrečných minutách už nový muž v sestavě hanáckého celku na led nenaskočil.

Kotlíkové dotace podruhé. Startuje příjem žádostí, teď už bez front

V úterý úderem 10. hodiny v Olomouckém kraji odstartoval příjem žádostí o takzvané kotlíkové dotace. Na výměnu starého kotle na pevná paliva v rodinném domě za modernější a k ovzduší ohleduplnější zdroj tepla je ve II.vlně připraveno celkem 124 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT