Jeho vítězství se ale tentokrát nerodilo jednoduše.

„Byl jsem trochu nervózní, protože nás tam vždycky něco zradilo a byl to jediný závod, kde jsem ještě nikdy nebyl na bedně. Tak jsem doufal, že se ta smůla protrhne,“ přiznává Janík.

Sobotní tréninkový den poznamenaly na Pezinské Babě tradiční rozmary počasí. I v dešti ale Janík zvládl na výbornou první trénink, kde si vyjel ve skupině první místo. Druhá tréninková jízda už ale musela být kvůli hustému dešti zrušena.

Potrápili ho pneumatiky

Před startem samotného nedělního závodu váhal Janíkův Nutrend racing team nad volbou pneumatik. Nakonec padla volba kvůli rannímu dešti na media. Tato volba se však při první jízdě ukázala jako nešťastná a Janík musel s autem hodně bojovat.

„Než závod odstartoval, hodně se to zdržovalo. Trať mezitím uschla. Klouzalo mi to tak, že jsem si myslel, že budu poslední,“ usmívá se Janík.

I přesto ale dojel s minimální ztrátou na druhém místě za domácím Tomášem Ondrejem (Mitsubishi Lancer EVO VIII).

„Dojel jsem druhý o jednu desetinu. V tu chvíli už jsem věřil, že to dopadne dobře,“ řekl pňovický jezdec.

V těsném kontaktu se držel i Igor Drotár z Prešova na Octavii WRC. Všichni tři se vešli do rozdílu jedné vteřiny.

Druhá jízda díky tomu slibovala velmi vyrovnaný souboj. Trať mezitím úplně oschla a tak byla volba obutí na rozdíl od první jízdy jasná. Ze souboje odpadl jako první vedoucí závodník Tomáš Ondrej, který se propadl až na konečné čtvrté místo.

Měl jsem ještě rezervu

Naopak Drotár dokázal svůj výkon s první jízdy ještě o dvě sekundy vylepšit, ale Janík na jeho zlepšení stačil reagovat a v čase 2:22,347 si vyjel první příčku.

„Věděl jsem, že už mě nikdo nepřekoná, měl jsem tam ještě drobnou rezervu,“ říká Janík. Třetí skončil Rakušan Christian Schweiger.

Janíkův týmový kolega Karel Hubáček jezdící ve voze Porsche 911 GT3 skupinu E1 dokázal v první jízdě zlepšit svůj osobní časový rekord o dvě vteřiny.

Během druhé závodní jízdy ho ale zradila technika a musel pro poruchu spojky ze závodu odstoupit.

Janík se už těší na slovinskou trať

Již o tomto víkendu se Nutrend racing team zúčastní dalšího podniku Mistrovství Evropy, konajícího se ve slovinské Ilirské Bistrici, známého též jako Petrol Ferrari.

„Tu trať mám moc rád, vždy se mi tam dařilo,“ těší se Janík do Slovinska.

„Před chvílí mi dokonce volali mechanici, že když tam vyhrajeme a největší soupeři neskončí na bedně, mohl bych už oslavit titul,“ vysvětluje, proč by mohl být slovinský závod zakončený velkolepou oslavou.

„Ještě to ale musím pořádně propočítat,“ krotí se vrchař sedm závodů před koncem šampionátů.

Kašpárek Michla tentokrát prohnal

Také šternberská stáj Ecce Homo Racing team vyrazila o víkendu na Slovensko. Pilot Milan Kašpárek si ve třídě E2SH – kategorii volně upravených cestovních vozů – spravil chuť po zklamání z chorvatského Čabaru.

Tam minulý týden na svého českého soupeře Dana Michla vůbec nestačil, na Babě jej ale prohnal a i když nakonec skončil až za ním, mohl být spokojen.

„Od začátku sezóny jsem byl v jezdeckém útlumu a nedařilo se mi tak jak bych chtěl. Tady na Babe jsem jel s novým nastavením a auto mě perfektně poslouchalo. Tentokrát to sice na Dana nestačilo, ale už to nebyl takový propastný rozdíl jako minulý týden v Chorvatsku.

Pěkně jsme si zazávodili a i divákům se to muselo líbit, vždyť jsem donutil Dana dvakrát posunout traťový rekord. Stále mám ještě rezervy, které snad časem odstraním a Dana porazím,“ vykládal spokojený Kašpárek po závodě, v němž obsadil druhé místo.

Absolutní pořadí: 1. Bormolini (It./Reynard) 4:00,346, 2. Szász, (Maď./Reynard) –1,432, 3. Napione (It./Reynard) –1,909, 4. Beneš (ČR/Ralt) –2,554, 5. Krajči (SR/Lola) –2,937, 6. Krámský (ČR/Reynard) –3,173, …8. Svoboda (ČR/Dallara) –8,118, 9. Nevěřil (ČR/Lola) –10,265, 10. Vítek (ČR/Osella) –23,268.
Skupina A: 1. Janík (ČR/Mitsubishi Lancer EVO VIII) 4:48,759, 2. Drotár (ČR/Škoda Octavia WRC) –3,358, 3. Schweiger (Rak./VW Golf) –6,611.
Skupina N: 1. Jureňa (SR/Mitsubishi Lancer EVO IX) 4:56,370, 2. Voves (ČR/Subaru Impreza) –11,501, 3. Prek (Slovin./Honda Civik) –20,252.
Skupina SP: 1. L. Vojáček (ČR/Alfa Romeo) 5:07,224, 2. Los (ČR/Opel Astra) –6,290, 3. Jermanová (ČR/Alfa Romeo) –19,070.
Skupina E1/E2SH: 1. Dan Michl (ČR/ Opel Michl) 4:25,158 s., 2. Milan Kašpárek (ČR/ Audi TTR-DTM) + 3,500 s., 3. Vitver (ČR/ Lotus WR-9/1) +16, 850s.