Mimo tohoto nového angažmá se bude v letošním roce zaměřovat především na mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu a na konci sezony by chtěl vyzkoušet i rallye.

Jako testovací jezdec bude mít na starosti vozy Porsche GT2 a Saleen.

„Je to pro mě nejlepší nabídka v kariéře spolupracovat s někým, kdo jezdil formuli 1. Nic lepšího mě nemohlo potkat. Do formule 1 se už asi těžko dostanu,“ smál se Janík.

Do budoucna by se navíc Janík mohl postavit přímo na start závodu.

„Letos to ale určitě nebude. Potřebuju co nejvíc najezdit a natestovat. Ve FIA GT startují jezdci se zkušenostmi z formule 1, tak abych si před nimi neudělal ostudu,“ obával se Janík.

Okruhové závody zároveň představují zcela odlišnou motoristickou disciplínu, než jsou vrchy. Nemá navíc z nových rychlých vozů respekt?

„Z Porsche ani ne. Oproti tomu Saleen je úplně něco jiného. Nevím, co mám čekat,“ přiznal jezdec, který na vrchařských soutěžích startuje s Mitsubishi EVO VIII, s nímž skončil na třetím místě v absolutní klasifikaci.

Pňovický jezdec měl přitom už teď dost nabitý kalendář. V plánech závodů tak dochází k nutným změnám.

„Na devadesát procent nepojedu vrchařské mistrovství republiky. Prioritou bude mistrovství Evropy, testování a v závěru sezony bych chtěl vyzkoušet rallye,“ plánuje Janík.

Zároveň si ale uvědomuje, že všechno může být rázem jinak. „Ke změnám dochází každých čtrnáct dnů,“ přiznal.