"Vrátil jsem se po roční pauze a hned je z toho životní výsledek," pochvaloval si.
Výsledek mohl být ještě lepší. Valtr totiž hodně ztratil hned na úvod, když mu nefungovalo auto. „Měli jsme problémy hlavně na začátku soutěže. Několikrát jsme ale ukázali, že jak Fat Boy, tak nový Phoenix patří do absolutní špičky a naše vozy jsou připraveny bojovat o beduíny," pochvaloval si Jaroslav Valtr, který premiérově hájil barvy týmu Tatra Buggyra a předčil nakonec i jedničku Martina Kolomého.
Průběh naročné rallye přitom pro Valtra nebyl bezproblémový. Hned ve třetí etapě mu nefungoval náhon předních kol a musel řešit defekt. Nabral tak víc než dvouhodinovou ztrátu. „Že u Phoenixe budeme muset odstraňovat porodní chybičky jsme věděli," nedělal z technických potíží neřešitelný problém David Vršecký.
A Valtr se postupně rozjel a pravidelně se umisťoval v první desítce. V desáté etapě ale šternberský jezdec převrátil tatrovku v dunách. „Dvacet kilometrů před cílem se Phoenixovi už nechtělo a ustlal si v dunách. Naštěstí po pětadvaceti minutách jel okolo Martin a vytáhl nás," upozornil Jaroslav Valtr na pomoc týmového kolegy Martina Kolomého, který Valtrův vůz opět postavil na kola.
Celý tým už v závěru Rallye Dakar jel na Jaroslava Valtra a vyplatilo se. Šternberský jezdec osmé místo v celkové klasifikaci udržel. „Soutěž byla fantastická," byl nadšený Jaroslav Valtr.
Konečné pořadí kategorie kamionů: 1. G. De Rooy (Niz./Iveco) 44:42:03, 2. Mardějev –1:10:27, 3. Villagra –1:40:55, …8. Valtr –3:54:30, 16. Vrátný –8:00:17, 17. Kolomý –8:06:05, 19. Macík –10:17:19, 40. R. Randýsek –42:33:28.