Pro nadcházející ročník Rallye Dakar přitom měla vzniknout silná trojkoalice ve složení Aleš Loprais, Tomáš Kolomý a Jaroslav Valtr. Všechno je ale nakonec jinak. Lopraisův kamion nesplňoval technické požadavky a pojede s MANem, Kolomý zůstává u Tatry a Valtr tentokrát vůbec nepojede.

„Chtěli jsme vytvořit tým s Lopraisem a Kolomým, ale dopadlo to jinak. Nestihl se postavit kamion a po dohodě jsme se rozhodli zrušit naši účast," vysvětlil Valtr. Toto rozhodnutí padlo již během léta.

„Už na konci srpna, takže už jsem s tím smířený. Nemá smysl startovat s nevyzkoušeným autem," argumentuje šternberský jezdec.

Zároveň doufá, že na prestižní rallye bude chybět jen jeden rok.

„Dakar, to je droga. Chtěl bych jet, ale vše závisí na finančních a technických možnostech," uvědomuje si.

Valtr přitom mohl na Dakar vyrazit jako člen doprovodného týmu. To ale okamžitě zavrhl. „To určitě ne. Takhle mě to nebaví. Navíc piloti doprovodných kamionů mají ještě větší dřinu. Pro ty závodní to po deseti hodinách končí, ale doprovod dře čtyřiadvacet hodin denně," porovnával.

Zatím netuší, jestli se pokusí obnovit spolupráci s Lopraisem a Kolomým.

„Tak to zatím nevím. Uvidí se, až se všichni vrátí z Dakaru," poznamenal Valtr.

V předchozích letech byl členem KM Racingu a startoval s kamionem LIAZ. Nyní však zatím neví, jakou značku by zvolil.

„Startovat s tatrou nebo liazkou je jedno. Důležité je si zvyknout na techniku. Je nutné, aby bylo všechno perfektně nachystané, aby nedocházelo k banálním závadám," je si vědom Valtr.

Na Dakaru sice startovat nebude, ale bez závodění v letošním roce nezůstal.

„Jezdil jsem jen malé závody offroadmaratonů s jeepem. Svou kategorii jsem vyhrál a celkově jsem skončil třetí. Přípravu mám dobrou," přiznal.

Rallye Dakar ale na začátku nového roku bude sledovat jen na dálku.

„A budu všem Čechům držet palce. Je pěkné skončit pátý, ale bedna je bedna," přál by někomu medailové umístění.