První rychlostní zkoušku z Hraničních Petrovic do Lipiny zvládl nejlépe Jakeš s vozem Citroën DS3 R5. Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC za ním zaostal o pouhé 0,4 sekundy a Trněný na Fabii WRC o dalších 6. Na vrchařské zkoušce Ecce Homo byl nejrychlejší Kahle na Fabii WRC, ale pořadí na čele se nezměnilo.

Na Dobřečovské zkoušce se poprvé prosadili dva největší adepti na sprinterský titul. Vyhrál ji Tomaštík před Janem Sýkorou na Fiestě R5 o jednu sekundu a posunul se i do čela závodu. Sýkora poskočil po slabším začátku na místo čtvrté. Dobřečovská zkouška byla smolná pro posádku Dohnal-Palivec na Peugeotu 207 S2000. Po havárii museli ze soutěže odstoupit ze šestého místa.

První průjezd Třemeškem vyhrál opět Kahle před Jakešem a Sýkorou. Jakeš se tak vrátil do vedení před Tomaštíka a Sýkora se posunul již na třetí místo, když z něj sesadil Trněného. Mezi vedoucí trojicí byl před druhým kolem RZ minimální rozdíl 10,9 sekundy. Kahlemu patřilo po první sekci místo páté.

Hned v úvodu druhé sekce se projevily technické problémy Jakeše, který musel v páté RZ výrazně zpomalit a nakonec pro poruchu turba i odstoupit. Naopak Sýkora pokračoval v rychlém tempu a stáhl náskok Tomaštíka na pouhých 4,9 sekund a naznačil tak, že boj o titul nevzdává. Rozhodnutí přišlo na předposlední RZ, když Sýkoru postihl asi dva kilometry před cílem zkoušky defekt a před závěrem rally nabral ztrátu 8,7 sekundy na vedoucího Tomaštíka. Poslední zkoušku soutěže zajel nejrychleji Kahle a odsunul Sýkoru až na třetí místo. Vítězství si ze Šternberka po zásluze odvezla posádka Tomaštík-Baran a v posledním závodě ve Vsetíně jí stačí k zisku titulu i druhé místo. Sýkora naopak musí vyhrát a doufat, že Tomaštík dojede nejlépe třetí.

V cíli spokojený Jaromír Tomaštík zhodnotil svoje vystoupení na Rally Jeseníky slovy: „Z vítězství mám samozřejmě velkou radost. Vše dnes fungovalo skvěle a závod nám vyšel přesně podle našich představ. Hned na první zkoušce se nám podařilo Honzovi Sýkorovi poodskočit a malý náskok si po celou dobu udržovat. Honza sice dotáhl ztrátu po páté RZ na minimum, ale já si věřil hlavně na průjezdu Dobřečovem. Technický lesní úsek do kopce nám vyloženě seděl a Honzu navíc potkal defekt. Poslední zkoušku jsem jel již bez zbytečného rizika spíše na jistotu."

A jak viděla závod Martina Šlehoferová z místa spolujezdce Jana Sýkory? „Na začátku soutěže jsme zaspali. Ztratit na první vložce skoro osm sekund je ve sprintu příliš. V polovině se nám dařilo ztrátu umazávat, škoda defektu, ten nás přibrzdil. Do poslední zkoušky, která se nám i nejvíce líbila jsme dali vše, ale stáhnout osm sekund již nešlo.

Závěrečný závod šampionátu je na programu 17. a 18. října ve Vsetíně.

Autor: MIROSLAV ŠEVČÍK