Premiérový podnik silně ovlivnil počasí. Kvůli přetrvávajícímu dešti nebylo jisté, jestli se vůbec závod pojede. „Nakonec se zrušila sobotní kvalifikace a o postupu do závodu rozhodoval jen půlhodinový trénink. My jsme ale objeli jen zaváděcí kolo a v polovině měřeného klekla motorka," popsal problémy řidič Václav Rozehnal.

A bylo po nadějích.

„Porouchala se řídící jednotka, která ovládá zapalování. Stalo se to daleko od depa a na místě to nešlo opravit. Je to smůla jako blázen. Taková závada se nám nestala asi deset let," posteskl si Rozehnal.

Troubelická posádka přitom do Švýcarska odjížděla s nadějnými vyhlídkami. „Celá zimní příprava byla v pohodě. Do Švýcarska jsme odjížděli 
s dobrým pocitem. Mohli jsme být ve špičce. Škoda, že jsme neměli srovnání aspoň z tréninků," litoval Rozehnal.

I tak jsou čeští reprezentanti před sezonou pozitivně naladěni.

„Motorka má nový typ rámu, se kterým jsme velmi spokojeni. Jsme na tom lépe než vloni," tvrdí řidič sajdkárkrosové posádky.

Světový šampionát zahrnuje čtrnáct závodů a v kalendáři došlo k několika změnám. Tou nejpodstatnější je zrušení série závodů na území bývalého Sovětského svazu. „Z našeho pohledu je lepší, že nemusíme cestovat tři tisíce kilometrů do Ruska. Navíc většina tratí je hliněných, což by nám mělo vyhovovat," upozornil Rozehnal.

Bratrská dvojice by chtěla zaútočit na nejvyšší pozice.

„Chtěli bychom vylepšit loňské sedmé místo. Ztráta ze Švýcarska je sice malým problémem, ale před námi je ještě třináct závodů. Budeme se snažit v každém závodu prosadit na bednu," nastínil plány týmy Václav Rozehnal.