Čekalo na ně celkem 260 km se čtyřmi rychlostními zkouškami, které museli zvládnout dvakrát. Nejlepší vstup do závodu měl mladý Petr Semerád na Fabii R5, ale již po druhé zkoušce musel přenechat vedení Vojtěchu Štajfovi na voze Volkswagen Polo Gti R5. Štajf si držel první pozici až do předposlední zkoušky, tu nezvládl a havaroval.

Do čela se vrátil Semerád s náskokem 1,2 s na druhého Vlčka. Semerád dokázal porazit Vlčka o 0,6 s i v poslední osmé zkoušce a po zásluze si z Příbrami odvezl vítězství.

Druhý dojel Vlček s vozem Hyundai i20 R5, třetí Odložilík s Polem Gti R5. Jeho ztrát byla již více než půl minuty.

Historiky vyhrál stylem start – cíl Jiří Káňa s Fordem Sierra RS Cosworth před Janotou na Opel Cadett Coupe.

HORÁKOVI SPLNILI CÍL

Do letošního ročníku Rallysprint Série vstoupil v Příbrami i Futures Contproduct Rally Team reprezentovaný dvěma olomouckými posádkami.

Rodinná posádka syn a otec Horákovi s novým vozem Ford Fiesta R5 a Tomáš Knápek s Karlem Zapletalem na osvědčeném voze Opel Adam R2.

Lépe si vedli Horákovi, když při premiéře s novým autem obsadili 11. místo v absolutní klasifikaci.

„Naším cílem v Příbrami bylo hlavně dojet, nasbírat co nejvíce zkušeností a neublížit autu. Čekala nás spousta neznámých, co se týče fungování pro nás nového auta, Michal Příbram nikdy nejel a nejeli jsme spolu čtyři sezony,“ konstatoval navigátor Ivan Horák.

„Tratě se nám moc líbily a oba jsme byli poněkud nesví. Sice jsme v testu odjeli asi 30 kilometrů, ale ostré závodění to nemůže nahradit. První dvě RZ jsme začali opatrněji a od třetí RZ bylo na Michalovi vidět, že se s autem začíná sžívat a ve druhých průjezdech jsme zrychlovali. Jeli jsme bez zásadních problémů a soutěž  dokončili jedenáctí absolutně. V poslední vložce jsme zajeli dokonce osmý čas. Byl to náš první závod s Fiestou R5 a s výsledkem jsme spokojeni.“

Druhá posádka sváděla velmi těsný souboj o vítězství ve třídě 6 s Gargulákem na voze Peugeot 208 R2, který bohužel rozhodla porucha jejich spojky v předposlední RZ.

„Na Příbram jsme se s Tomášem těšili. Už jen to, že zas pojedeme spolu. Trénink proběhl v naprosté pohodě a výborné náladě. V sobotu ráno jsme se ujistili, že bude nádherné počasí, což ještě víc umocnilo naší pohodu. Také naší skvělí mechanici hýřili vtipem. Závod se pro nás vyvíjel velmi dobře,“ líčil spolujezdec Karel Zapletal.

„Hned první RZ jsme ve třídě vyhráli, což nás velice potěšilo. Na druhé RZ jsme první místo ztratili ale jen o pár setin sekundy. Náš souboj s Petrem Gargulákem byl ozdobou třídy 6. Námi dosahované časy byly v rozdílu setin. Takový souboj o první místo nepamatuji a to už mám něco odjeto,“ chválil si Zapletal.

„Pak ale přišla pro nás smolná RZ7, kde nám vystavila stopku závada na spojce. Byly jsme s Tomášem a celým týmem hodně zklamání ale prostě technice neporučíš. Nevěšíme hlavu a budeme bojovat na dalším závodě Rallysprint Série.“

Dalším podnikem je 7. a 8. srpna Kowax Rallysprint 2020 s centrem ve Valašském Meziříčí.  

Miroslav Ševčík