„Prioritou je obhajoba titulu. Hodně důležité bude také nasbírat zkušenosti na okruhu. Je možné, že se do budoucna víc zaměříme na okruhy," avizoval šéf týmu a pilot Normy Václav Janík.
Pro něj to bude na okruzích premiéra.
„Asi to bude jiné závodění. Když si jdu zahrát florbal a někdo mě bouchne, tak mu to hned oplatím. Bojím se toho oplácení," reaguje s úsměvem Václav Janík.
Pokračuje už ale vážněji.
„Něco jsem odjel. Budu víc nervózní při prvním závodě, kdy se auta kolem nás budou míhat. Jsem už ale v takovém věku, že si to v hlavě dokážu poskládat. Neměl by to být problém," očekává od svého okruhového závodění Václav Janík.
Jedničkou v týmu při vytrvalostních závodech bude Petr Trnka, který třikrát slavil domácí titul na okruzích.
„Bude to určitá zodpovědnost. Na kopcích není takový prostor auto tak nastavit a na okruzích budeme na tom s mechanikem pracovat," okomentoval svou novou úlohu Petr Trnka.
Mladý jezdec je připraven i svému šéfovi poradit.
„Pro Vaška bude nové, že bude předjíždět a odstartuje s ostatními. Tohle nikdy nejezdil. Budu se mu snažit co nejvíc pomoci. Budeme se snažit dojet co nejlépe," plánoval Petr Trnka.
Janík věří, že za svým týmovým kolegou nebude nijak zaostávat.
„Byl bych rád, kdyby mezi námi nebyl rozdíl dvou tří vteřin. Věřím, že se dokážeme navzájem doplnit. Ze začátku mu budu víc naslouchat, ale nechci být dvojka," přeje si Václav Janík.
Odcházel značně rozladěn
Trnka přitom z okruhového závodění na dva roky vypadl. Následků přestávky se ale neobává.
„Snažím se pořád na počítačových simulátorech okruhy jezdit. Hodně trénujeme i na motokárách. V kontaktu jsem pořád. První závod bude sice složitější, ale po testování jsme všichni spokojeni," poznamenal Petr Trnka.
Sám z okruhového šampionátu odcházel značně rozladěn a byl rád za vrchařskou zkušenost.
„Tenkrát, když jsme odcházeli, tak konkurence ve formulích upadala. Poslední závody jsme jeli ve dvou," připomněl Petr Trnka.
Teď by ale mělo být vše jinak.
„Na návrat se těším. Bude to v konkurenci všech aut. Závodní pole bude pestré. Předtím jsem jezdil jen sám za sebe, teď se budeme s Vaškem střídat," konstatoval Petr Trnka.
Nutrend Racing na kopcích patří k absolutní špičce a také na okruzích se chce pohybovat na čele.
„Auto je daleko rychlejší než konkurence. Je tam sice absence výkonu. Mým cílem je vyhrávat," má jasno Petr Trnka.
O mistrovství Evropy nemají zájem
V letošní sezoně však ještě prioritou budou závody do vrchu.
Nutrend Racing se nadále zaměří na šamiponát FIA Challenge, v němž Janík obhajuje titul a Trnka skončil druhý.
O mistrovství Evropy tým nemá zájem.
„FIA udělala pět skupin, ale vyhlašuje se jen jeden mistr Evropy. Třeba pojedu o půl minuty rychlejší časy než soupeř, který ale může být vítězem. To je demotivující. My chceme vyhrávat," vysvětloval Václav Janík.
Ve FIA Challenge při některých závodech chybí kvalitní konkurence.
Vše ale vynahrazují podniky na jihu Evropy.
„Když přijedeme do Itálie, tak je tam větší konkurence než při mistrovství Evropy," upozornil Václav Janík.