Soutěž odstartuje v sobotu 
v 8 hodin na Hlavním náměstí ve Šternberku.

Celkem 94 posádek prověří sedm rychlostních testů na třech náročných úsecích Hraničné Petrovice – Stachov, Chabičov – Dalov a Dobřečov – Stříbrné Hory.

První posádky v cíli se objeví krátce před 16. hodinou opět na náměstí ve Šternberku.

Vcelku netradiční startovní pole, které začíná skupinou historických vozů, otevírá se startovním číslem 1 dvojice Jiří Kalista a Michal Šofr. Jejich posádka na Subaru Legacy RS vede průběžné pořadí mistrovství historiků. O druhou příčku pak svádějí boj Jiří Káňa s Jiřím Navrátilem, přičemž oba dva pilotují vozy Ford Sierra RS Cosworth.

„Naší snahou je v letošním roce maximálně podpořit start historických vozidel. Tomu jsme přizpůsobili 
i startovní pořadí. Piloti historických soutěžních vozů vyjedou ze šternberského náměstí před soudobým polem," uvedl na webu soutěže zástupce ředitele Tomáš Kunc.

Po průjezdu celkem patnácti historických automobilů bude následovat pětiminutová pauza, po které se vydá na trať Roman Odložilík s vozem Fabia S2000. Společně s Martinem Turečkem se pokusí navázat na svá předchozí dvě vítězství, které si ze Šternberku dovezl v letech 2008 a 2011.

V rámci Rally Jeseníky 2013 se odjede také třetí ročník Memoriálu Jiřího Skoupila. Závodní vozy s pohonem přední nápravy Jana Černého ani Roberta Kořístky letos na Rally Jeseníky nestartují, 
a tak cena pojmenovaná po tragicky zesnulém olomouckém pilotovi zákonitě připadne dosud nekorunovanému králi dvoukolek Rally Jeseníky.

K titulu má nejblíž Odložilík

V čele průběžného pořadí MČR je sice Miroslav Jakeš, ale lepší výchozí pozici má při škrtání dvou nejhorších výsledků druhý Roman Odložilík.

Miroslav Jakeš půjde do posledních dvou závodů domácího šampionátu ve sprintrallye s otevřeným hledím 
a novou zbraní. Valašský soutěžák zaútočí na titul s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX R4, tedy s identickým autem, 
s nímž letos brázdí mistrovství Evropy jeho regionální kolega Jaroslav Orsák.

„Je to levná a přitom účinná varianta. Tuto volbu jsme spolu konzultovali a Jarin nám pomáhal i s dalšími věcmi ohledně nastavení," přiznal Jakeš.

Tomu patří před dvojicí závěrečných podniků v malém mistráku vedoucí pozice. Ta je však zkreslená tím, že každé posádce se budou na konci dva nejhorší výsledky škrtat.


„V podstatě nejlíp je na tom v tuto chvíli Roman Odložilík. Tomu stačí dojet dvakrát druhý a má titul. Nám už nemusí stačit ani dvě výhry," má spočítáno talentovaný soutěžák.

Jako nevýhodu to ale nebere a souboj o titul předčasně nevzdává.

„My jsme si svůj cíl splnili, prvenství ve třídě máme zajištěné v předstihu, teď se pokusíme přidat něco navíc. Můžeme jen získat. Hůř je na tom Roman, který celou sezonu jezdí se speciály WRC 
a S2000, takže titul se od něj očekává," míní Jakeš.

On sám mu s méně výkonnou technikou dost dobře sekundovat nemohl, v posledních dvou závodech by se ale zlínskému pilotovi mohl přiblížit.

„Máme větší restriktor, vyšší rychlost a věřím, že to potvrdíme už v Jeseníkách. Pokusíme se zvítězit nebo Romana alespoň porazit, abychom před závěrečným Vsetínem byli neustále ve hře," plánuje 23letý valašský jezdec.

Reálné to určitě je, zvlášť když na Jeseníky, kde se v sobotu dva největší adepti na titul znovu potkají, má veskrze příjemné vzpomínky.

„Většinou se mi tam dařilo. Sice se mi letos trošku nepozdává časový harmonogram ani startovní čísla, ale s Romanem budeme mít podmínky zhruba stejné," pozastavil se jezdec Gemini Rally Teamu nad skutečností, že do závodu odstartuje až s číslem 21 a ještě před hlavním polem absolvují svoji soutěž historici. Většinou to bývá naopak.