Spolu s ním se do Jižní Ameriky před několika dny vydali také Zdeněk Kubeša, Luděk Podhorný, Kamil Grygar a Tomáš Hubený. I tito pánové mají vazby na Olomouc, a to buď díky svým podnikatelským aktivitám nebo rodině.
Marek Spáčil, Zdeněk Kubeša a ostřílený několikanásobný absolvent Dakaru Jarda Lamač z Liberce spolu usednou do kabiny závodního Liazu 4×4 Dakar. Jejich úkolem bude během čtrnácti etap vedoucích přes Argentinu a Chile ujet v náročném a členitém terénu přibližně devět a půl tisíce kilometrů. Zbytek olomouckého MS Rally Truck týmu pojede v doprovodné Tatře 6×6. Zajistí ostrému závoďáku servis a technickou asistenci.
Bývalý offroadař Marek Spáčil se soutěže Dakar účastní už popáté. Prošel jí už několikrát jako divák, jako novinář, mechanik, navigátor i jako řidič. Do neuskutečněného minulého ročníku náročné rallye Dakar, která se měla jet mezi Lisabonem a hlavním městem Senegalu, se v roli závodníka vydal poprvé.
Tradiční motoristické klání bylo ale kvůli teroristickým výhrůžkám a politickému napětí zrušeno. Svůj sen tak Marek Spáčil splní až nyní, kdy se pojede napříč Argentinou a Chile. Závodníky čeká devět a půl tisíce kilometrů náročným terénem.
„Chceme hlavně dojet do cíle a umístění do desátého místa pro nás bude úspěchem,“ shrnul jednoduše ambice MS rally truck týmu jeho manažer a první pilot závodního Liazu 4×4 Dakar Marek Spáčil.
Pouštní závod Rallye Dakar startuje už zítra. V úterý a ve středu si v přístavu v Buenos Aires účastníci dálkové soutěže přebírali své stroje. Ty v případě evropských jezdců putovaly do Jižní Ameriky z přístavu v Le Havre tři týdny. Poslední technické kontroly má za sebou i MS Rally Truck tým, jehož prvním pilotem je olomoucký Marek Spáčil.
Spáčil si, stejně jako další členové týmu, vyzvedl auto poblíž přístavu Delta Dock v úterý. „Auto bylo v pořádku, žádná vypuštěná kola, žádná vybitá baterie, prostě jsme nastartovali a jeli,“ prozradil manažer MS Rally Truck týmu a první pilot závodního Liazu 4×4 Marek Spáčil pro týmový web.
Bylo ale nutné provést ještě několik kosmetických úprav, které se nestihly před odjezdem. Tým mechaniků musel ještě například připevnit pásy a instalovat navigaci. „Ještě jsme leštili kola a museli jsme umýt i naleštit celé auto,“ řekl jeden z mechaniků MS Rally truck týmu Tomáš Hubený.
Na závěrečné technické a administrativní kontroly přišla řada následující den. Konaly se ve veletržním komplexu La Rural v centru Buenos Aires. Komplet celý tým musel projít několika stanovišti, kde doplňoval informace o sobě i technice.
Organizátoři zkoumali licence, helmy, kombinézy a ověřovali čísla karet, řidičské průkazy a podobně. Závodníci se dozvěděli také o změně avizované trasy.
Podle organizátorů bude upravena třetí etapa mezi Puerto Madryn a Jacobacci. Zde se mělo projíždět skalistým územím, které by mohlo být nebezpečné hlavně pro kamiony.
Závoďáky včetně Liazu 4×4 Dakar a doprovodné Tatry 6×6 MS Rally Truck týmu nyní stojí na Parc Fermé. Odsud budou vyjíždět dnes odpoledne na úvodní přehlídku. Oficiální start je zítra.